TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Rukkaset tulee joskus mutta ... (Krakataskussa 2005-02-28 10:01)

Kilpa- ja seuratanssin erosta Tavallisen Tallustajan näkökulmasta

Tanssivarpunen
2005-03-23 22:35

Krakataskussa: Tarkoitin 500 arviolla ihmisiä jotka harrastavat "seura"tanssikilpailuja.

Anteeksi, niinpä tietysti. Aivotoimintani ei ole tänään ollut kovinkaa virkeää. Itse en osaa mieltää näitä lavatanssikilpailuja "oikeiksi" kilpailuksi. Mutta onhan mämmin syönnin MM-kilpailuja niin eiköhän tuokin menettele.

Vajavaisessa mielessäni olen päätellyt lavatanssikilpailujen olevan kisaajille pikeminkin elämäntapa kuin varsinainen vakavamielinen kilpaileminen. Tähän ajatukseen olen päätynyt lueskeltuani muutaman lavakisaajan www-sivuja ja lehtikirjoituksia. Kilpaileminen heillä ei ole motivoiva tekijä vaan tanssin ympärille rakentuva monipuolinen vapaa-ajan vietto. Tähän sisältyy kilpaileminen, harjoittelu, tansseissa käynti, matkustelu erilaisissa tanssitapahtumissa, seuraelämä muiden harrastajien kanssa, kisojen videointi, www-sivujen rakentaminen tämän kaiken ympärille, kirjoittelu alan lehtiin, tanssin opettamien ja yms. Pääpainon ollessa kuitenkin kaikella oheistoiminnalla kuin vakavamielisellä kilpailuharjoittelulla.

Itse en ole käynnyt lava/seuratanssikilpailuissa mutta en sulje sitäkään mahdollisuutta pois.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu