TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mitä lajeja "pitää" osata (Päivi 2005-03-05 11:18)

Lattarit

Tanssivarpunen
2005-03-21 18:27

Tuota mina olen nyt hieman hammentynyt.Kun joku kirjoitti etta koska lattareita ei opeta niin paljon niin porukka siirtyy muihin lajeihin kuten mm. salsaan.

Tarkoitit varmaan minun viestiä. Käytin viestin alussa lava -etuliitettä puhuttaessa lattareissa mutta ilmeisesti valtameren tuolepuolen kaikki "lava" sanat eivät saavu perille ;-)

Suomalaisilla lavoilla tanssittavat lattareita on mielestäni cha cha, rumba ja samba.

Lattareita on mielestäni myös Dominikaanisessa tasavallassa tanssittavat merengue ja bachata. Sekä muut Karibianmeren alueella tanssittavat tanssit salsa, son ja muut mitä kaikkea siellä nyt olikaan? Salsa on vähän kysymysmerkki koska käsittääkseni se on syntynyt New Yorkissa mutta minä en ole turhan tarkka. Argentiinalaisen tangon katson itse kuuluvaksi lattareihin. Kaikki eivät varmaankaan ole samaa mieltä? Lattaritanssin puolesta puhuu argentiinalaisen tangon tanssiasento, askellustekniikka, kuviokieli ja askelten terävä rytmittäminen musiikin iskuille.

Kirjoittajan avainsanat: lattarit, lattari, lavalattari, cha cha, samba, rumba, Argentiinalainen tango, Dominikaaninen tasavalta

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu