TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mitä lajeja "pitää" osata (Päivi 2005-03-05 11:18)

Cha-cha ja tilankäyttö

Päivi
2005-03-19 15:38

"Mun mielestä ainakin ne cha chan kädenojennukset voi lavaolosuhteissa jättää kilpatanssijoille ja sinne missä on enemmän tilaa."

Samaa mieltä.

"Joskus kyllä olen kokenut, että kun cha chata yrittää sellaisessa paikassa, missä vain pari kolme paria tanssii sitä keskellä lattiaa, niin tila kyllä tungetaan joko ympärillä kiertävien ym toimesta kyllä mielellään tukkoon. Liekö kenelläkään muilla samantyyppisiä kokemuksia?"

Sama kokemus kaikissa paikallaan pysyvissä tansseissa. Mutta mielestäni se on aika luonnollista siinä vaiheessa, kun niitä paikallaan tanssivia on tosiaan vainmuutama. Vaikea huomata.

Mutta sen olen huomannut, että jos lähellä on toisia cha-cha:ta tanssivia pareja, niin aina rytisee! Jostain ryystä cha-cha:ta tanssittaessa tulee törmäyksiä paljon enemmän kuin jive-tansseja tanssittaessa. Suurinpana syynä tietysti liian pitkät askeleet, josta seuraa, että kuviot suoritetaan aivan tolkuttoman laajalla alueella ja erityisen vaarallista tämä on kuvioissa, jossa mies liikkuu selkä menosuuntaan. Mutta kyllä sitä daamiakin ihmisten päälle paiskotaan. Tosiaan mielestäni enemmän ja jopa rajummin kuin jive-tansseissa! Johtuukohan osittain sitten siitä, että cha-cha on sen verran uudempi laji lavoilla.

Kirjoittajan avainsanat: cha-cha, etiketti, tilankäyttö, tanssitaito, alkeet, aloittelija

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu