TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Uudet tansikengät koeajossa (Punatukkainen 2005-03-11 0:26)

Uudet tansikengät koeajossa

Punatukkainen
2005-03-11 0:26

Hei! Kävin eilen Ikaalisten Kylpylässä Mattia ja Teppoa kuuntelemassa. Kuuntelemassa niin, koska ensin en ollenkaan tanssimaan päässyt. No, ahdastahan siellä parketilla olisi ollutkin. Tosi paljon porukkaa. Kun aiemmin olen ollut siellä vain ns.viihteellä, olen kyllä ollut parketilla tuontuostakin. Nyt kun olen oikein askelia harjoitellut ja uudet tanssikengätkin oli jalassa, ja mieli teki mennä kokeilemaan... Yritin asettua eri paikkoihin tyrkylle...että missähän tärppäisi. No vihdoin joku hakikin. Varoitin kyllä heti, etten kovin hyvin osaa, en ainakkaan mitään hienoja koukeroita.. Siinä vaiheessa hän meinasi jo palauttaa minut takaisin. Yritettiin sitten kuitenkin. Ja yhtään hän ei kuunnellut olinko edes mukana, vaan veti heti kaikki oudot omat kuvionsa, että minä ihan lamaannuin, enkä osannut kun vaihtaa painoa jalalta toiselle. Missä oli ne kaikki sisukkaasti harjoitellut askeleeni? Toinen kappale menikin sitten niin, että pidettiin vain vähän sormenpäistä kiinni. Näin hän mahtui tanssimaan tavallaan, jollaista en ole ikinä nähnyt.

Osaamattomuudestani masentuneena meinasin jo siirtyä baarikärpäseksi, kun aivan ihana mustapaita pyysi tanssiin. JESH !!! Tanssi meni ihan hyvin ja pienen lämmittely kierroksen jälkeen vielä paremmin ja paremmin... Voi että! Se oli IHANAA! Hän piti lujasti kiinni, vei varmasti. Tunsin hänen liikeensä. Tunsin omani. Tunsin yhteiset askeleet. HÄN OLI HYVÄ. Ja vaikka minä olin ainakin aluksi epävarma ja kömpelö, hän otti sen huomioon. OI, OLEN NIIN ILOINEN. NIIN ILOINEN!!! Voi tätä tanssin onnea! enkä olisi halunnut sen loppuvan koskaan :)))

Tuli mieleeni, kun joskus vuosia sitten, hain naistentansseissa erästä tuuhea viiksistä mancho-miestä tangolle. Hän nappasi otteseen ja vei! Ja minä seurasin, kaikki kuviot ja taivutuksetkin! Sitten satuin sanomaan jotakin ja heti meni askeleet sekaisin. Tämä Mancho totesi vain tylysti,-Tanssimmeko vai keskustelemmeko? Niimpä jatkoimme tulista tangoamme, jota muistelen vieläkin :))

Kirjoittajan avainsanat: tanssipaikat, tanssijat, aloittelija

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu