TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mielipiteenvapaus (Nippo 2005-02-23 10:47)

Mielipiteenvapaus

Humppis
2005-02-23 17:17

Tiedän taas tekeväni virheen ja tulevani jälleen kerran tuomituksi, mutta...

Se pitää vain niellä, että kaikilla meistä ei ole oikeutta kertoa totuutta. (Keisarilla ei edelleenkään ole niitä vaatteita)

Joskus jo aika alkuvaiheessa kirjoitteluasi ilmoitin olevani paljolti samaa mieltä kanssasi. En siis kokenut julkaistuja juttujasi loukkaaviksi (sensuroiduistahan ei tietysti voi tietää).

Jos olisin nainen ja aloittelija, olisin saattanut ihmiselle luontaisen subjektiivisuuden vuoksi nokkiintua, mutta varmaankin lajin parissa kehittyessäni ymmärtäisin kyllä.

Päivi tuolla alempana kyselee motiivejasi kirjoittelullesi.

Vaikka en olekaan sinä, kerron kuitenkin omani: Viestin toimittamiseen juuri niille, jotka minun omasta mielipiteestäni tai halustani piitaamatta aina vain hakevat, vaikka itse en heitä koskaan hae, on jokseenkin ainoa keino yrittää se tällä palstalla saada perille. Suoraan ei luontoni (kasvatukseni) anna periksi sitä hakutilanteessa sanoa. Pakkeja en myöskään mielelläni anna (ehkä pari kertaa vuodessa ja silloinkin muista syistä)

Tästä siis saattaa sinunkin kohdallasi olla kysymys?

Ihan ilmi selvä fakta, joka pitää paikkansa useimpien kokeneiden (ja itseään samalla kehittäneiden) tanssijoiden kohdalla on, että suurin osa melkeinpä minkä tahansa tassipaikan väestä on sellaista, jonka kanssa tanssimisesta ei voisi pitää. (Sitä vain ei saa sanoa)

Taas esimerkki vaikka sieltä Ruusiksesta: Ne 800 tanssijaa joista 500 naisia jälleen paikalla. Niiden 300 miehen kanssa tanssimisesta en usko voivani nauttia. (Olenkin tähän mennessä tanssinut vain kolmen miehen kanssa enkä varsinaisesti nauttinut)

Viidestäsadasta naisesta aivan varmasti löytyy joka kerta vähintään ne kolmekymmentä tuttua, joita ehtisi yhden illan aikana tanssittaa ja joiden kanssa tiedän homman sujuvan. Nautintoa illan tansseista vähentäisi rajusti se, etten heidän kanssaan saisikaan tanssia, kun niitten muiden kanssa vain pitäisi.

Sen verran usein olen menoa ylhäältä kaiteen äärestä seurannut, että voin hyvin omintunnoin väittää löytyvän myös yli sata sellaista, joiden tanssia seuranneena teidän, ettei minun kannattaisi heidän kanssaan yrittää askeltaa. Moni muu tosin selviäisi heidän kanssaan mainiosti.

Uskokaa pois huviksenne, että tässä kymmenen vuoden aikana yli 2000 iltaa yleisillä tanssipaikoilla notkuttuani tiedän mistä puhun.

Ihan eri asia on sitten se, että ihmiset loukkaantuvat äärettömän helposti imettyään itseensä kohdistuviksi kaiken yleisesti kommentoidun. Mitenkähän sitä kehupuolta ei samalla tavalla sitten imaistakaan?

Täytyisi muistaa, että kirjoitettuaan ensin jonkin jutun tuohduksissaan tai muuten tosissaan pitäisi palata tekstiin uudelleen ennen sen lähettämistä ja lisätä vettä niin paljon soppaan, ettei se enää maistu miltään.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu