TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mielipiteenvapaus (Nippo 2005-02-23 10:47)

Mielipiteenvapaus

TestiPoro
2005-02-23 16:23

Juu tällä palstallahan on perustus ideana minun käsityksen mukaan, ollut saada ihmisten välille mahdollisuus kyselyiden ja mielipiteiden vaihtoon.

Säännöissä selvästi lukee, ettei trolleja suvaita, jotta keskustelujen sävy ei menisi taisteluksi. Mielipiteesi on poistettu varmaan siitä syystä, että sen sävy oli haastava ja kärkäs vaikkei välttämättä aivan trolli. Kirjoitus selvästikkin aiheutti normaalia enemmän suuttumusta ja ärhäköitä vastauksia. Poistoon on siten ollut perusteltu syy. Mielipiteen vapaushan ei ole vapaus sanoa mitä tahansa.

Itse joudun kirjoituksiani huomattavasti sensuroimaan ja muokkaamaan, että asia tulisi kaikille selväksi, turhia suuttumisia aiheuttamatta. Kaikilla ei ole samanlainen ajatusmaailma. Monta pitkääkin kirjoitusta olen jättänyt lähettämättä läpi luvun jälkeen, koska en ole saanut kirjoitukseen oikeasti mitään rakentavaa, tai uutta näkökantaa. Se on silloin tullut se tilanne jolloin pitää jättää asia sanomatta. Kirjoitusten luvussakin pitäisi käyttää samanlaista siivilää ja huomioida vain se merkittävä ja mitä kirjoittaja on selvästi yrittänyt sanoa, eikä lukea kuin piru raamattua. Selviin härnääviin kohtiin ei välttämättä tarvi vastata vaan jättää ne oman onnensa nojaan. Jos vastaa niin se voi olla maltillinen vastaus, eikä vastata toisella hyökkäävällä kommentilla.

Tuskin palstan pitäjällä on henkilökohtaisesti sinua vastaan mitään, mutta palsta on jo välistä ajautunut taistelu linjalle, mitä en ainakaan minä haluaisi. Samasta asiasta on kirjoitettu hyvin rakentavassa mielessäkin ja aivan samalla näkökannalla, mikäli muistan oikein lukemani. Sinun kannassa oli hyviä pointteja joita myöskin minä hyväksyn, en täysin kaikkia, mutta osan. Joskus on aivan pakko mennä sinne juomaan, tai jalkoja lepuuttamaan. Mielelläni en anna kenellekkään pakkeja, mutta on tilanteita jolloin se on väistämätöntä. Hyvät tavat vaativat kyllä jossain määrin lähtemään tanssimaan muualtakin, kuin hakurivistä, vaikka oliskin ollut joku muu pari mielessä. Hyviä tapoja ei voi itse unohtaa vaikka toiset niitä eivät noudattaisi, muuten yksi huonotapainen muuttaa koko tanssikansan huonotapaiseksi.

Seuraava on tosi tapahtuma en muista sanoja, mutta yritän sanoman saada kirjoitettua. Jyväskylässä hain joskus viimevuonna tyttöä tanssimaan ja näin, että naama venähti pahasti, mutta tyttö kuitenkin lähti tanssimaan. Minä suorasukaisesti kysyin, että oliko joku muu mielessä, äsen. Tyttö siihen, että oli ja perään, sun pitää nyt sitten viedä hyvin (korjataksesi virheen). No ensimmäisen kappaleen puolessa välissä tyttö: "No ei mulla kyllä ketään erityistä ollu". Kappale vaihtui ja tyttö Sinä olet paras viejä tänä iltana. Toinen kappale loppui niin tyttö kysyi, tanssitaanko vielä? =D Näin se joskus saattaa muuttua mielipide. Toisinkin päin on jossain määrin tapahtunut eli itse olen vähän, tai enemmän naamaani venäyttänyt oudon hakiessa ja tansseista on tullut mitä iloisin yllätys.

Kirjoittajan avainsanat: sananvapaus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu