TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mielipiteenvapaus (Nippo 2005-02-23 10:47)

Mielipiteenvapaus > loukaava asenne

Nippo
2005-02-23 14:19

yritin kysyä sinultakin, mitä tarkoitit loukkaavalla asenteella, mutta viestiäni ei julkaistu. Asenteeni ja asennoitumiseni tanssiin ja tanssijoihin on se, että ihmisillä on erilaisia tanssityylejä ja mieltymyksiä. Joidenkin tanssitavasta pidän, useimpien en, enkä halua tanssia sellaisten kanssa, joiden tanssista en pidä. Minulla oli aiheesta maanantaina mielenkiintoinen keskustelu erään naispuolisen tuttavani kanssa, ja hän toi esille mielenkiintoisen näkökulman. Jos pelkästä velvollisuudentumnnosta tanssisin naisen kanssa, jolla ei ole mieleiseni tanssityyli olisi hän luultavasti yhtä pettynyt kuin minä. Hän olisi nähnyt minun tanssivan , ja hänellä olisi ennakko-odotus minkälaista tanssiminen kanssani olisi. Kun sovittaisin oman tanssini hänen mukaansa niin, että hän pystyisi seuraamaan ei tanssi olisikaan sitä , mitä hän oli kuvitellut. Nainen huomaisi, että joudun itse "jarruttamaan". Muiden kanssa hän kokisi pystyvänsä tanssimaan ja seuraamaan hyvin, mutta minun kanssani tuntisi itsensä riittämättömäksi. (tämä ei siis ole minun mielipiteeni vaan mainitsemani naishenkilön.)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu