TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mielipiteenvapaus (Nippo 2005-02-23 10:47)

Mielipiteenvapaus

Nippo
2005-02-23 14:01

Yritin jo aiemmin vastata kirjoituksiisi, mutta nimimerkillä Valikoiva se ei onnistunut. Perimmäinen syy artikkelin kirjoittaminen oli saada vastaus kysymykseen, miksi pakit melkein aina koetaan henkilökohtaisena loukkauksena, kun käsitykseni mukaan jokaisella pitäisi olla oikeus itse valita, kenen kanssa tanssii. Pelkkä haluttomuus tanssia jonkun kanssa on mielestäni riittävä syy pakkien antamiseen ilman mitään kummempia perusteluja. Pelkän kohteliaan "kiitos ei" pitäisi riittää. Itse en koskaan jää kyselemään perusteluja jos joku ei halua kanssani tanssia, sillä minusta hänellä on oikeus valita. Vaikka nimitys Kävelyttäminen on yleisesti käytössä ei minun olisi pitänyt sitä käyttää. Oikeampi ilmaisu olisi ollut (mielestäni)yksitoikkoinen ja mielikuvitukseton tanssiminen. Yritinkin tehdä tämän oikaisun , mutta viestiäni ei julkaistu. Tarkoituksena oli ilmaista oma mielipiteeni, ja herättää keskustelua aiheesta. Sävy ei ollut tarkoituksellisesti tyly, mutta kieltämättä joidenkin kirjoittajien tapa luonnehtia minua ylimieliseksi, halveksivaksi ja naisia halventavaksi jossakin määrin provosoi minua. Mielestäni se, että en pidä enemmistön tanssityylistä ja haluan itse päättää kenen kanssa tanssin ei ole perustelu sellaiselle luonnehtimiselle.(onko se muuten vähemmän loukkaavaa kun kävelyttämisestä puhuminen.) Toivottavasti sait tässä vastauksen kysymyksiisi. Tarkoitus ei todellakaan ollut loukata ketään, vaikka yksi väärin valittu sana sen saattoi tehdäkin.

Veijo "Valikoiva"

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu