TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mielipiteenvapaus (Nippo 2005-02-23 10:47)

Mielipiteenvapaus

Nippo
2005-02-23 10:47

Kirjoitin aikaisemmin tälle palstalle nimimerkillä Valikoiva. Palstan ylläpitäjä katsoi kuitenkin kirjoitukseni aiheesta ”Pakit” niin loukkaavaksi, että päätti sensuroida vastaukseni joidenkin kirjoittajien kommentteihin. Koska en kirjoituksissani ole käyttänyt loukkaavaa kielenkäyttöä enkä yksilöinyt ketään, en ymmärrä, miten olen loukannut jotakin niin suuressa määrin, että kirjoitukseni tulisi sensuroida. En ole väittänyt ketään huonoksi tanssijaksi. Olen ainoastaan ilmaissut että useimpien tanssityyli ei minua miellytä, ja että se on mielestäni riittävä syy pakkeihin. Kirjoituksissani, jotka ylläpitäjä katsoi aiheelliseksi sensuroida, kirjoitin , että vaikka en pidä jonkun tanssityylistä se ei tee hänestä huonoa tanssijaa, jonkun muun mielestä hän voi olla aivan loistava.

Keskustelupalstan tarkoituksena on herättää keskustelua. Kaikki eivät voi olla samaa mieltä. Voi olla, että joku loukkaantuu toisen mielipiteestä, mutta se ei tarkoita sitä että häntä olisi loukattu tietoisesti, ellei mielipidettä ole suunnattu hänelle nimenomaisesti.

Selvästikin monet kirjoittajat olivat eri mieltä kanssani siitä, onko mielipiteeni pakkien antamisesta oikea. Se kuitenkin on minun (ja ilmeisesti joidenkin minulle vastanneiden mielipide). Pelkkä eriävä mielipide ei ole loukkaavaa käytöstä.

Koska kuitenkin palstan ylläpitäjä on ollut sitä mieltä, että olen ”aiheettomasti loukannut kirjoittajia, jätän asian teidän päätettäväksenne.

Kirjoittakaa mielipiteenne siitä, olenko kirjoituksissani loukannut muita. Ymmärrän, että jotkut ovat kanssani eri mieltä, ja että mielipiteeni on ”syvältä”, mutta kysymys ei olekaan mielipiteestä vaan siitä, onko jotakin todellakin loukattu. Mielipiteeseen kai on kaikilla oikeus, ja niin pitkään , kun ei käytetä loukkaavaa kieltä eikä kirjoituksessa arvostelle ketään yksilönä, ei voida puhua kenenkään loukkaamisesta.

Katsotaan vastauksienne perusteella ovatko kirjoitukseni sellaisia, että on aiheellista sulkea nimimerkki forumilta.

Veijo Arosara ”valikoiva”

PS. Kysyin palstan ylläpitäjältä syytä sensurointiin ja hän vastasi kirjoitukseni olleen loukkaavia, Pyysin häntä maililla perustelemaan mielipiteensä. En kuitenkaan ole saanut vastausta.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu