TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Unelmavävyt vastaavat kritiikkiin.... (Pekka Nebelung 2005-02-09 10:40)

äänenvoimakkuudesta

Rumpali
2005-02-14 15:17

no nyt päätin vastoin periaatteitani lukea näitä keskusteluita ja heti on pakko ottaa myös kantaa tähän desibeli keskusteluun. Olemme muutamissa paikoissa joissa desibelimittari on ollut käytössä huomanneet, että yleisön hälinä laittaa mittarit punaiselle, joten siitä saa vähän osviittaa siitä mikä ylipäätään on mahdollinen soittotaso. 85db:n äänentasossa saa käsittääkseni olla 8 tuntia päivässä,korjatkaa jos olen väärässä. Miksaajamme on sanonut minulle joillakin keikoilla, että rummut tulevat akustisesti sen verran kovaa, ehkä osittain johtuen suhteellisen voimakaasta soittotyylistäni(rummut ovat lyömäsoitin), että vaikka rumpuja ei ole mikitetty niin on mahdotonta laskea muita soittimia ja laulua rumpujen äänentason alle. Minulle tuli myös palokassa eräs pariskunta sanomaan Annika Eklundin setin aikana, että "liian lujaa soittavat". huomauttajat istuivat 1.5-2:n metrin päästä kaiuttimista !!! On aika luonnollista suuressa paikassa, että joudutaan käyttämään suurempaa äänenpainetta, jotta musiikki tulee selvästi myös salin takaosaan. toinen esimerkki tulee mieleen, jossa saman kappaleen aikana eräällä keikalla tuli ensin herrasmies sanomaan, että ei tässä saatana kuuroja olla ja heti perään toinen asiakas tuli sanomaan että nostaaka nyt hyvät ihmiset tasoja kun ei kuulu taakse mitään. Eli asiani oli tämä: ikuisuuskysymyksiä !!!!!

Marko Oittinen/Unelmavävyt

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu