TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Unelmavävyt vastaavat kritiikkiin.... (Pekka Nebelung 2005-02-08 17:02)

E.Tuomakselle

Pekka Nebelung
2005-02-10 3:25

Polkan listatempo Metsäkedon listalla on 120, eli 120 iskua minuutissa tahtilajin ollessa 4/4. Tämä temp on sama kuin esim Porilaisten marssissa.

Kuitenkin olemme huomanneet, että paikkakunnasta riippuen (tai tanssitaidosta) polkkaa halutaan soitettavan eri tempoisena. Joskus 110 ja joskus jopa 135. Nä ovat noin lukuja, eivätkä tarkkoja. Sama pätee Jiveen listatempo 176 on joillekin liian hidas, joillekin liian nopea. Niinpä perusajatuksena voitaisiin todeta, että jokaiselle jotakin. Taitavammat polkan menijät saavat mennä formulavauhtia, jos haluavat, kun taas aloittelijat (kuten minä) saavat mennä Ladalla.... (Jälleen autovertauksia)

Haluaisin myös samalla lopettaa tämän keskustelun. Olen pahoillani jos sinun tanssiiltasi on mennyt takiamme pieleen. Olen kuitenkin saanut (viimeksi tänään Kouvolan Vaakunassa positiivista palautetta Töllin äänenvoimakkuudesta... Kaikkiahan ei voi millään miellyttää.

Lisäksi, vastaisuuden varalle. Kannattaisi joskus harkita sitä, että ongelmatilanteissa itse menee keskustelemaan asiasta, ystävällisesti. Silloin asioilla on aina kummallinen tapa lutviintua...

Erittäin ystävällisin terveisin,

Pekka Nebelung

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu