TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Unelmavävyt: -Keskiäkäinen yllättää! (E.Tuomas 2005-02-07 20:28)

Unelmavävyt vastaavat kritiikkiin....

E.Tuomas
2005-02-09 20:30

Tulipa keskustelu! Laitan tähän muutaman hajanaisen kommentin:

Se illan huippuarvo 86,5 dB ei voi olla mahdollista; sen verran kovaa soi sinä iltana. Suuren osaa iltaa melutaso yksinkertaisesti oli liian korkea. - Sillä viimeisellä tauolla, kun paikalla en nähnyt äänentarkkailijaa, musiikki soi kivalla voimakkuudella.

Aika jännä huomio isoista kaiuttimista. Itse tunnen enemmän epäluuloa, kun näet pienet kaiuttimet, joista revitään desibelejä tyyliin kovaa ja korkealta. Enemmän olen oppinut pelkäämään erillisiä säätöpöytiä ja äänentarkkailijoita, koska silloin on ilta kovin usein osoittautunut meluisaksi. - Nyt ehdin eka valssilla ajatella, että hei!, iso äänipöytä ja äänenvoimakkuus kohtuullinen. Eli aloin odottaa hyvää tanssi-iltaa. Se trumpetti, joka joillakin soi liian kovaa, soi todella hillitysti ja olisi alussa voinut soida kovempaakin. Vaan jo eka setin tangoilla alkoi äänenvoimakkuus nousta, ilmeisesti alkaen Nebelugnin itsensä mikistä.

Pari kaveriani ja minä, varmasti moni muukin, esitimme meluasiamme tanssi-isännälle, sillä ainakin minun mielestäni talo on ansi sijassa vastuullinen, kun on jo lehdessä luvannut tanssi-illan eikä esim. rock-konserttia. Myös ajattelen, että isännän ääni on painavampi, koska hän vastaa orkesterien valinnoista niin talvella talolle kuin kesälavalle. Itsehän voin vain äänestää jaloillani - ja tietysti kertoa kokemuksestani.

Hyvä / huono: Kun perusta on kohdallaan, ottaa pikkujutut huumorilla, molemmin puolin. Minulle perusta on asiallinen äänenvoimakkuus. (Tietysti myös soittaa pitää osata ja musiikin on oltava monipuolista.) Joku liian nopea valssi tai polkka menee sitten kyllä huumorilla. - En malta olla kysymättä: Se jälkimmäinen levypolkka, oliko sekin M. Metsäkedon ohjeiden mukainen?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu