TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kritiikkiä Jyväskylän cupista (Ope 2005-01-31 21:45)

Pari kaljaa tansseissa

Päivi
2005-02-04 11:20

Juuri mietiskelin tuota "pari kaljaa tansseissa" -asiaa itsekin. En kylläkään terveysnäkökulmasta vaan ihan muusta.

Vaikka miltei raitis itse olenkin, olen itse asiassa sitä mieltä, että miehellä kalja tai pari on monesti itse asiassa ihan positiivinen juttu. Mies kun on se osapuoli, joka joutuu enemmän miettimään, niin hän myös tuntuu helposti alkavan tästä syystä liikaa suorittamaan ja jännittämään. Kalja tai pari rentouttaa sen verran, että turha itsensätuomarointi jää pois ja tanssi vapautuu, mutta pari olutta (illan aikana) ei ole niin suuri määrä, että se vaikuttaisi miehellä vielä liikaa esim. koordinaatioon. Suuremmat määrät alkaakin sitten olla jo haitaksi (vaikka mies ei sitä itse huomaisi!)!!!

Mutta naisen rooli on tanssissa erilainen. Toki naisenkin pitää rentoutua, mutta koordinaation pitää olla niin tarkka, että yksikin lasillinen saattaa haitata hallittua seuraamista!

Nimittän jos miehen liikeradat ei, alkoholin takia, menekään ihan täsmälleen niin kuin hän on aikonut, (selvä) nainen vain seuraa sen mitä mies tekee, eikä välttämättä kukaan muu kuin mies itse (jos hänkään) tiedä, että koordinaatio hieman petti, mutta jos näin tapahtuu naiselle, pienessäkään määrin, se tuntuu heti epävakaana seuraamisena.

Ei toteudu tasa-arvo parketeilla... :)

Millaisia näkemyksiä muilla tästä sukupuolien välisestä erosta tässä "pari kaljaa tansseissa" -asiassa?

Kirjoittajan avainsanat: alkoholi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu