TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
seurantanssi -cha cha -tyylejä (Palomita 2005-01-18 16:37)

Riitely

Aarre
2005-01-24 9:21

(Lutukolli 2005-01-21 14:47): Saanko kysyä millä perusteella kuvailet (tai arvioit itse) tanssimistanne siten, ettette osaisi hyvin? Useinhan näyttäisi löytyvän toisia pareja, jotka menevät kauniimmin ja paremmin.

Kyllä sen itse tuntee kun tanssi menee räpellykseksi, ja varsinkin silloin kun lähtee nimenomaan viemään johonkin tiettyyn kuvioon ja meno töksähtää askeleiden sekoamiseen. Eihän noita ulkopuolinen välttämättä huomaa, mutta itse tietää, että nyt ei mennyt hyvin eikä tuntunut hyvältä.

Siitä emme ole koskaan välittäneet jos ja kun joku toinen menee paremmin ja kauniimmin, sekaan olemme aina mennneet.

Kuinka teidän parisuhteenne on kestänyt tanssikurssien käyntiä?

No jaa, koville on puolisollani monesti ottanut. Minä pedanttisena tyyppinä haluan että kaikki menee jämptisti ja oikein. Pia M varoitti kuviokeskeisyydestä; sitä minä olen. Silloin tulee äksyillyksi toiselle, jolle tuollaiset asiat eivät ole niin tärkeitä. Rautahermoisena ihmisenä ja minun ärhentelyäni pahempaakin elämässään kokeneena vaimoni on nuo kestänyt. Tunnemme tanssin niin vahvasti meidän yhteiseksi harrastukseksi, että se kestää sen, etteivät kaikki tanssikerrat ole yhtä hyviä. Olemme tyytyväisiä kumpikin, että saamme toisemme mukaan. Kuinka monissa perheissä jompikumpi haluaisikaan lähteä tansseihin, mutta ei saa toista puoliskoa innostumaan.

Ei tuo parien ärhentely toisilleen selvästikään ole yksin meidän ongelma. Aika useinhan lavallakin näkee kun jollakin parilla on "tanssikurssi" käynnissä, ja siinä syytellään toista. Kyllä silloin sympatiat ovat moitteiden saajan puolella, mutta joutuu myös katsomaan peiliin, ja häpeämään kun tietää itsekin noin joskus käyttäytyneensä.

Kirjoittajan avainsanat: parisuhde, kuvio, neuvominen, tanssitaito, tekniikka

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu