TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssipaikat.Missä tanssit? (Tangoilija 2005-01-11 11:52)

Keväällä levytanssit Tampereen Tanssi-talolla

Jitterbug
2005-01-15 10:44

Swing Team järjestää kevään mittaan Tampereella swing-tanssit kerran kuussa levymusiikilla. Ensimmäinen kerta on 18.1. eli ensi tiistaina klo 19-23 Tanssitalolla.

Toivottavasti siellä näkisi paljon tuttuja (ja tuntemattomia) naamoja. Onhan eri asia tanssia klubilla kuin reenisalilla. Olen sitä pitkään ihmetellyt, että miten voi olla Swing Teaminkin kokoinen tanssiseura, jossa valtava määrä ihmisiä harjoittelee swing-tansseja, mutteivat pääse oikein missään käytännössä oppejansa toteuttamaan. Tuohan tuntuu siltä että "elämä on pelkää loputonta harjoittelua esitykseen jota ei koskaan tule", vapaasti lainatakseni Hipolitosta. Vaikkei mistään "esityksestä" sanatarkasti voi tietenkään puhua.

Olen jotenkin luullut, että sen takia harjoitellaan, että voitaisiin saatuja oppeja jossakin toteuttaa. Mutta onko niin, että suurin osa ihmisistä harjoittelee (ainakin rock'n'swing-tansseja) vain harjoittelun ilosta? Olen kuitenkin sitä mieltä, että iltatansseissa voi vapaasti nauttia tanssista, ja siinä myös oppii parhaiten kun joutuu/pääsee itsenäisesti tanssimaan. Harjoituksissa vaikka mukavaa onkin, pitää toimia ohjaajan ohjeiden mukaan.

Kirjoittajan avainsanat: Tanssi-talo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu