TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssinasento (Katsi 2005-01-05 8:19)

Tanssinasento

Trickster
2005-01-06 17:06

"Kannattaa aina lähteä liikkeelle sellaisella etäisyydelä johon daami asettuu."

Ei naista voi kyllä mielestäni juurikaan asetella mihinkään asentoon. Naiselle pitää tarjota mahdollisuus itse valita mieluisensa tanssiasento, jossa hän voi kannatella vartaloaan haluamallaan tavalla. Koska naisilla on tapana seurata erilaisilla vartalon kontaktipinnoilla, on hyvä antaa naisen itse valita millä vartalon osalla vientiä kuuntelee. Mies voi sitten vartaloviennillä pyrkiä viemään naista mahdollisimman miellyttävällä tavalla, säätämällä vientiä naisen reaktioihin perustuen. Joka naisen kanssahan tuo asento ja vientitekniikka tahtoo käytännössä muodostua erilaiseksi, ainakin minulla.

"Aloittamisen jälkeen käydään sitten nopeasti läpi muutama peruskäännös (tutustuminen), jonka aikana ja jälkeen lähdetään yhdessä rakentamaan luottamusta."

Luottamuksen rakentaminen ja omaan liikekieleen tutustuttaminen on myös minun mielestäni ehkä tärkein vientiä helpottava asia.

"Ensimmäisen kappaleen puolessa välissä useimmat aremmatkin yksilöt ovat jo melkein vartalokontaktissa, koska siten on helpoin pyöriä paikallaan. Eli miehen tehtäväksi jää lähinnä säätää läheisyyttä ja osoittaa teoillaan naiselle, että lähelle voi huoletta tulla."

Naista ei saa kuitenkaan tanssittaa sellaiseen tilanteeseen, jossa hänelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin tulla lähelle. Parhaiten mies on mielestäni onnistunut tehtävässään silloin, kun naista ei helpolla saa väljentämään tanssiotetta.

"Ilman vartalokontaktia tangoakin voi tanssia, joskin silloin se menee lähinnä erittäin hyödylliseksi tekniikkaharjoitteluksi (kehittää hyvin tehokkaasti vientiä ja seuraamista). Olen nähnyt nautinnollisen näköistä tangoa tanssittavan pelkän katseen ja eleidenkin varassa 0,5-3 m etäisyyksillä."

Tämä on mielestäni sitä telepaattista vientiä, joka näyttää perustuvan jonkinlaiseen magneettiseen vetovoimaan parin välillä. En ole itse vielä tuohon kyennyt, mutta olen asettanut sen jonkinlaiseksi tavoitteeksi itselleni.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu