TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ilo ja argentiinalainen tango (Aragorn 2005-01-04 15:43)

Ilo ja argentiinalainen tango

Aragorn
2005-01-04 15:43

Olen kauan sitten leikannut jostain perhe- tai naistenlehdestä kuvan jossa argentiinalainen mies ja nainen tanssivat vauhdikkaasti tangoa. Mies näyttää keskittyneeltä liikkeeseen ja lähituntumaan naisen kanssa, naisella on suu hieman jännittyneessä hymyssä, mutta hän selvästi nauttii tanssista,ainakin säteilee.

Miksi sitten Suomessa ei lavoilla näe tällaista tangoa, vaikka argentiinalaista niin paljon opetetaan? Se mitä lavoilla argentiinalaisia tangokuvioita näkee, ei ainakaan minun silmissäni ole juuri liikunnan iloa ilmaissut. Se vaikuttaa enemmänkin hiljaiselta jalkojen väliseltä kontakti-improlta, jota tanssijat hissukseen ihmettelevät ylhäältä.

Hassu juttu tässä on se, että olen puolisentoista vuotta kyllä opetellut argentiinalaisen kuvioita, mutta minun mielestäni sillai ei voi oikeesti tanssia. Outoa on sekin, että vaikka en ole koskaan Argentiinassa käynyt, niin olen aika vakuuttunut siitä, että argentiinalaiset miehet tanssivat paljon suoraviivaisemmin kuin kurssien pohjalta voisi kuvitella. Näissä kurssikuvioissa - vaikka kyllä nautin niiden opettelusta - tulee yleensä niin paljon kaikenlaisia väännöksiä pois tanssilinjasta, että se ei tunnu oikealta.

Tulipa tässä valitusta, mutta kysymys on tosiaan alkanut painaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu