TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pakit??! (Andreas 2004-12-13 15:22)

Pakeista

Cathy
2004-12-14 9:19

Huomenta, Pidin Tricster, kirjoituksestasi ja sen ajatuksesta sekä kyvystäsi ajatella myös pakittajan (mahdollisesta) näkökulmasta asiaa. Siis etenkin nuoren naisen kyvystä suhtautua tilanteeseen. Olen eräässä toisessa yhteydessä huomioinut meidän naisten käytöksestä ja hymyillyt mielessäni (positiivisesti) sitä, mistä tunnistaa "kokeneen" naisen - ei, kyse ei ole siitä nakkigrillivitsistä, jos sellainen jollekin mieleen tulee - vaan suhtautumisesta omaan itseensä. Mitään tieteellistä tutkimusta minulla ei ole, vain omakohtaisia huomioita. Niin.. mitä tuo tähän pakkeihin tai kirjoitukseesi liittyy? - Sen, että suhtautuminen miehen läheisyyteen voi olla tottumisen paikka ja tietynlainen asema tanssimaailmassa miehiin nähden. Se voidaan ymmärtää kyllä ja samalla neuvoa/ohjata näitä henkilöitä tähän tanssilavakulttuuriin. Jokainen on vastuussa itsestään, mutta myös toisesta - jokainen huomioi itsensä, mutta myös huomioi toiset - antaa itselleen, mutta myös luopuu toisen hyväksi. Ihmistä ohjatessa täytyy kuitenkin muistaa: "Hevosen voi ohjata joen luo, muttei pakottaa juomaan."

Niin, tiedän; voitaisiin kysyä, miksi pitäisi pitää tanssitavat sellaisina kuin ovat, miksi niitä ei voi muuttaa? - Vanhempani opettivat minulle aikoinaan käytöstapoja kysymällä miksi ovat käytöstavat (= liikennesäännöt)? - Siksi, että meitä ihmisiä on täällä paljon ja jotta tulisimme edes jotenkin toimeen keskenämme ja "liikenne" sujuisi, on katsottu tavat, joilla voimme tämän yhteisen liikenteen saada sujumaan. Siksi kannatan niitä tanssillisiakin käytöstapoja, jotta sosiaalinen kanssakäyminen olisi kaikille mahdollisimman sujuvaa, huolimatta erilaisista lähtökohdista tai näkemyksistä. En anna pakkeja hakualueella ollessani kuin humalaiselle tai törkeästi käyttäytyvälle.

Andreas, mielestäni toimit hyvin. Et ollut hakualueella ja toimit kohteliaasti.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu