TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pakit??! (Andreas 2004-12-13 15:22)

Pakeista

Trickster
2004-12-13 20:54

"Vanhemman ihmisen ja tanssietiketin oikeutuksella olen aina myös huomatessani kysynyt pakit antaneilta naisilta, miksi he sen tekivät. He ovat nuoria. Joku on suorastaan haistattanut minulle, kaikki viestittäneet, etten saa puuttua heidän elämäänsä."

Pakkien antaminen saattaa olla tavallaan luonnollinen tapa toimia monelle naiselle. Aivan luonnostaanhan nainen torjuu oudon miehen ennemmin kuin hyväksyy. Tanssikulttuuri on siitä outo, että se asettaa naiset asemaan, jossa he eivät välttämättä ole koskaan ennen elämänsä aikana olleet. Melkein kuka tahansa mies voi tulla heitä hakemaan, vaikka pelkkä oudon miehen koskettaminenkin voi monelle olla ylipääsemättömän vaikeaa, puhumattakaan siitä että pitäisi tanssia lähekkäin monta minuuttia. Monella nuorella naisella on kaikenlaisia vastenmielisiä kokemuksia ja alitajunta saattaa helposti saada järjestä yliotteen yllättävässä tilanteessa. Eikä tällainen kovin arka tai muuten herkkä nainen voi mitenkään puolustella omaa käytöstään, vaan leimautuu heti syylliseksi.

"En haluakaan puuttua heidän elämäänsä, mutta muistuttaisin, että he omalla käytöksellään puuttuvat heitä hakeneen miehen elämään - ja lisäksi vaikuttavat tanssipaikkojemme maineeseen ja koko tanssikulttuurin vetovoimaan."

Jokainen on viime kädessä itse vastuussa itsestään ja tekemisistään. On hienoa jos kykenee ajattelemaan asioita yhteisöllisesti ja käyttäytymään siten, että edistää tanssikulttuurin vetovoiman ja maineen säilyttämistä. Ei kaikilla kuitenkaan ole siihen voimavaroja, eikä heitä saisi mielestäni mitenkään painostaa käyttäytymään vastoin omaa luonnettaan. Heitä pitää ymmärtää ja antaa heille aikaa sisäistää asioita. Mielestäni pakittaja saattaa usein itse kärsiä tekemisistään niin paljon, että miksi syyttää häntä vielä pakitetun ja tanssikulttuurinkin puolesta?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu