TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanhuhovi - positiivinen kokemus (Angelle 2004-12-12 19:43)

Tanhuhovi - positiivinen kokemus

Angelle
2004-12-12 19:43

Olin sopinut aikeestani kimppalähteä Tanhuhoviin jo useita viikkoja sitten, kunnes tanssituttuni peruikin lähtönsä. Vaa'alla olivat Markku Aron mielestäni harvinainen lavakeikka ja harvemmin ajamani matkan ajo pimeällä. Vedin jo nikkini pois Minne menossa? -listalta Aron keikan missaamista harmitellen kun sain Puna-ailakin vastaukset kimppakyytitiedusteluuni. Niin laskettiin aika-arviot, laittauduttiin ja lähdettiin!

Tietäen Tanhuhovin tanssijaikärakenteen ja evästäytymissuosituksen oli kerrankin ihan kiva kärsivällisin mielin odottaa hakijaa. Tanssijoiden keski-ikä oli selkeästi esimerkiksi Ruusulinnan-kävijöiden keski-ikää korkeampi, mutta tästä huolimatta koin uutena kasvona yllätyksen: pääsin tanssimaan jo toisella hakuvuorolla (en kuolemaksenikaan muista mitä silloin soitettiin:) Olin alkuillasta varsin huvittunut siitä, että tasan kaksi miestä haki minua miltei vuoron perään. Kun kumpainenkin oli hakenut jo kaiketi kaksi kertaa, lausuin havaintoni Puna-ailakille tai eräälle tanssikurssitutulleni ääneen ja hups - kuin taika olisi poistunut. Olisinkohan tanssinut illan aikana yhteensä seitsemän miehen kanssa, joista eräs haki minut ensimmäisen kerralla kahvipöydästä! :)

Ilta oli tanssin kannalta positiivinen yllätys. Eräs alkuillan tanssittajistani oli tosin hieman pikkujoulufiilingissä ja ymmärsikin toisen kerran jälkeen hakea muita daameja. Muutoin sain tanssia yhdet hyvät jenkat, kivasti varioidut etenevän askeleen hitaat valssit sekä hauskat tavalliset valssit. Tangoa ja rumbaa vietiin rytmiin vaihtoaskeleella, joten jäin ainakin kaipaamaan tangon matalaa ja pitkää askelta.

Mitä musiikkiin tulee, saattaisin hyvinnii lähteä toisenkin kerran kuuntelemaan Markku Aroa ilman lupausta tanssiin pääsystä. Jotenkin nuo lapsuuden- ja nuoruudenaikaiset suomihitit vain kolahtavat - joskin Aro selvästi säästeli parhaimpiaan loppuun. Näin teki myös Kari Vepsä. Miehet nousivat "lauteelle" vasta kymmenen jälkeen; ensin Vepsä, sitten Aro, mutta olivatkin siellä vuorotellen noin aamuyhteen saakka. (Vaikutti muuten siltä, ettei porukkaa tullut juurikaan enää klo 21.30 jälkeen.)

Ilta oli erään tanssittajan mielestä varsin rumbantäyteinen. Polkat ja masurkat vaikuttivat tulleen jo yhdeksään mennessä, koska ainoat jenkat tulivat klo 22.15 - 22.35. Orkestereista en sinänsä osaa lausua sen ihmeempiä, mutta olin huomaavinani Onnenmaan äänentoistossa merkillisen kaiun Vepsän ryhdyttyä laulamaan. Molempien orkestereiden säädöt oli selvästi tehty suurempaa väkimäärää varten.

Illan kruunasi karaokekisan voittanut yllätysesiintyjä Raija-Sinikka, joka esitti meille Onnenmaan säestämänä kaksi tunteikkaasti tulkittua tangoa. Erinomainen mahdollisuus päästä esiintymään orkesterin kanssa - eikä edes ääni värissyt!

Kirjoittajan avainsanat: Tanhuhovi, Markku Aro & Diesel, Kari Vepsä & Onnenmaa

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu