TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lavoilla vaadittava tanssitaito (Tutti Frutti 2004-08-10 15:35)

Foksin ja tangon ero? ...ja vaihtoaskeleesta

E.Tuomas
2004-11-22 16:04

Kai se vaihtoaskel oikeasti on askel-yhteen-askel, jolloin aloittava jalka vaihtuu. Käsittääkseni on harvinaista, että foxia mennään tämä askelikkoon sisältyen - silloin voidaan puhua vaikkapa 1950-luvun foxista tai viisiaskelfoxista.

Kun kaakkoissuomalainen kansa puhuu vaihtoaskeleesta, kysymyksessä on hidas-hidas-nop-nop -askel erotuksena pelkkään hidas-hidas -huojuntaan (mahdollisesti vielä käsiliikkeellä korostettuna). Myös osa tanssinohjaajista puhuu hidas-hidas-nop-nop:sta vaihtoaskeleena. Olen pikkuhiljaa lopettanut kursseilla alituiset välihuutoni, että oikeastiko vaihtoaskel? Silti olen koettanut muistaa itse puhuessani ilmaista, että tavallaan vaihtoaskel; niin sanottu vaihtoaskel; se, mitä vaihtoaskeleeksi... tms.

Voit, Trixie, ottaa rauhallisesti. Askeleesi ovat varmasti oikeat. Kurssitarpeestasi en tiedä, mutta onhan daamien ihan reilua käydä kursseilla, jotta miesten on siellä kivempi opetella vientiä ja askelia.

Ai niin se 27. päivä lauantai. Taitavat monet eteläkarjalaiset miehet olla isommilla parketeilla; Kouvolassa, ehkäpä Pesäkalliolla, ehkäpä Pajarinhovissa. Ainakin E.tuomas sijoittaa nyt ravintolatanssi-iltansa torstain, perjantain seutuville. Perjantaina on jopa valinnan vaikeutta, kun Patriassa on (muistaakseni) Reija kortet & Dolores ja Monrepoossa Väliaikainen.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu