TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssittavat joulu"laulut" (Krakataskussa 2004-11-11 11:43)

Tanssittavat joulu"laulut"

Krakataskussa
2004-11-11 11:43

Monet meistä joutuvat varmasti järjestämään ohjelmaa pikkujouluihin. Onko mielessänne erityisesti tanssimiseen sopivaa kevyttä joulumusiikkia. Miltä levyiltä ne löytyvät ?

Angelle 2004-11-11 14:28 =>

Parempani korjatkoon jos tarpeelliseksi katsovat, mutta itse olin kuuntelevani jo monta vuotta sitten, että perinteiset joulupossu-laulut ovat masurkkaa - jos sitä nyt kovin monissa pikkujouluissa mahtuu edes tanssimaan :)

Tässä muutamia, joita nyt joulumusiikkikansiostani löydän ja tunnistan (valitettavasti en näe levynimiä soittimesta kuunnellessa):

Bobby Helms: Jingle Bell Rock
Dean Martin: esim. The Christmas Blues ja Winter Wonderland
Elvis Presley: esim. Santa Bring My Baby Back To Me (kuunneltu nimi)
Frank Sinatra: Jingle Bells

HNN 2004-11-11 14:46 =>

Hei tonttu ukot hyppikää .... on jenkka.

Sabina 2004-11-11 15:56 =>

Mites ois Nissepolkka, swinginä varmaan helpompi kuin perinteisenä, haastetta... Petteri Punakuonohan taitaa mennä fuskuna tai foksina ja Brian Stetzerin Boogie Woogie Christmas kunnon irroitteluun. Feliz Navidad löytyy cha cha versiona muistaakseni myös Celia Cruzin esittämänä ja joltain uudemmaltakin tähdeltä.

Krakataskussa 2004-11-11 21:04 =>

Kiitoksia vinkeistä. Huomenna taidan mennä musiikkikauppaan ja etsiskelen nipun joulukokoelmia joissa toivottavasti on myös tanssimiseen soveltuvia kappaleita.

Iso K :) 2004-11-11 21:05 =>

Joulupukki = Masurkka

Jivetär 2004-11-12 9:27 =>

Tuo "Hei tonttu-ukot hyppikää" on kyllä minusta masurkka.

Veepu 2004-11-12 9:51 =>

Jouluyö (Silent night)= engl. valssi

Crystal Blue 2004-11-12 9:54 =>

Suomalaisissa pysytäessä Jari Sillanpään Hyvää Joulua levyn kappaleita olen itse käyttänyt musiikkina omissa treeneissä joulun alla, musiikki hyvin tanssittavaa myös perinteisellä tavalla.

Veepu 2004-11-12 10:27 =>

Esim. Brenda Lee:n Christmas levyltä löytyy montakin joita ehkä voisi käyttää

Mymmeli 2004-11-12 10:57 =>

Viime Jouluna ihastuin Mamban joululevyyn... Siinä on montakin hyvää tanssittavaa(vauhdikasta) biisiä..

Senior 2004-11-12 22:12 =>

Veepun mainitseman Jouluyön pariksi sopii 'Valkea joulu' (White Christmas) hitaana valssina soitettuna, tai sitten siitä, on myös äänitys slowfoxina.

Candice 2004-11-13 1:12 =>

Onko pakko olla joulu-aiheista?? Talvi-aiheista musiikkiakin löytyy ja mielestäni kelpaa mainioisti...:)

Esim. Janne Tulkin "Valkea maa" tai Taavitsaisen "puuterilunta"

Mamban joululevyn joku mainitsikin (kuuluu omiin suosikkeihini) ja monilla artisteilla on ollut tapana jossain vaiheessa tehdä joululevy eli musiikkia kyllä löytyy,nytkin julkaistiin Mattilan siskosten (laulaa siis Mattilan KAIKKI siskokset) joululevy... ;)

Huvitti ja samalla ärsytti Iskelmässä tänään soitetut "Vielä on kesää jäljellä","Näin se kesäloma toimii" ja "Kesänlapsi" kappaleet! Luulisi toimittajienkin hieman katsovan kelenteriin ja suunittelevan musiikkiaan sen mukaan. Mielestäni huono vitsiksikin... :( Eihän he soita kesäkuussakaan talvi- tai jouluaiheisia kappaleita.. Murr..

Keskiäkäinen 2004-11-13 14:41 =>

Mel&Kim (no ei SE Mel&Kim, vaan Mel Smith ja Kim Wilde): Rockin' Around the Christmas Tree. Jos tämä ei svengaa niin ei sitten mikään.

Walker 2004-11-13 15:17 =>

Big Bad Woo Doo Daddy:Everything You Want for Christmas

Kullervo 2004-11-14 20:39 =>

Tanssittavaksi joululauluksi sopii kaikkien tuntema "Kulkuset" joululaulu. Olin yhdeksän vuotta sitten lomalla Pegingissä ja eräänä iltana osuin parkkipaikalle jossa oli katutanssit ja em.kappale tuli kasetilta ja eräs kiinatar tuli hakemaan tanssiin ja niin mentiin joulusävelmän mukaan.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu