TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lällärimeininkiä Huvitörmällä (Jell0na 2004-10-26 14:32)

Lällärimeininkiä Huvitörmällä / idea tangoillasta

E.Tuomas
2004-10-27 15:01

Kiinnostaapa minuakin. Yleensäkin pyrin valitsemaan orkestereita / esiintyjiä, joilla on useammat tangot illassa. Ja olen minä Erkki Räsästä tännepäin Suomea odotellut. Jäi joskus Töllillä sen verran mukava muistikuva. Onko muuten orkesteri vielä se Elysee vai onko siinä muutoksia?

Koko ilta tai kolme settiä tangoa? Kokeilla kannattaa. Yksi asia minua vain mietityttää: Miten jaksan sen illan? Olen oppinut (tai ajautunut) tanssimaan tangoa tosissaan, siis täydellä antaumuksella. Lavalla, kun saan viedä koskettavan tangon, ja daami on mukana jutussa, en usein halua tanssia heti perään muuta. Pitää ensin jäähdyttää sydämensä. - Toisaalta, jos tangoa on illassa tarpeeksi, niitä ei tarvitsisi ahnehtia kaikkia. Olisi tosi cool tunne, kun voisi istua rauhallisesti puffetissa ja kuunnella tangolaulua tai katsella, kun toiset tanssivat tangoa.

Miten ensi kesä mahtaa olla buukattu? Ehtisikö joku tanssijärjestäjä vielä järjestämään tangoillan, tai suuren tangoillan? Tai tanssi-illan, jossa tangoa olisi tavallista enemmän ja tämä tuotaisiin esiin jo huvi-ilmoituksissa. Tietysti illan orkesterin pitää olla pystyvä / oikea tango-orkesteri, sillä sehän ei riitä, että saadaan yksi tai kaksi tangoa hyvin tulkitsevaa solistia. Jännä ajatus olisi, että jos toinen orkesteri on nimenomaan tanssiorkesteri, toinen voisi olla argentiinalaiseen tangoon erikoistunut ja esittäisi kaksi settiä, ensimmäisen rytmeiltään selkeämmän ja toisen enemmän "piazzollaa".

Tietenkin tangoillassa muun musiikin soisi olevan monipuolista: Jenkkaa, polkkaa, lattareita, foksia ja beat-rytmejä käden ali tanssittavaksi. Eihän nimittäin koko iltaa voi tanssia "tosissaan" - pitäähän myös olla kevyttä ("tykkää kuin hullu polkasta").

Kirjoittajan avainsanat: tango, Erkki Räsänen, Elysee, Argentiinalainen tango

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu