TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Minä en osaa mitään (Trickster 2004-10-05 8:22)

Olis sen daamin hyvä jossain vaiheessa kuviotkin oppia

Tuomari
2004-10-06 10:09

Päivi: Jos pitäisi (lavalla) näyttää joku kuvio ihan kylmiltään, niin melko suurella todennäköisyydellä ei onnistu, koska minun duunini on seurata mitä viedään, ei TIETÄÄ, mihin pitäisi astua!

pari kesää sitten olin ihmeissäni polkanopetuksessa, kun piti hidastetusti ottaa polkan askeleet!!?? ei meinanna kolahtaa millään. tuskan hiki nousi ottalle ja päätin, että se oli viimonen kerta, kun oon assistenttina. kyllähän ne askeleet siitä sitten meni blondinkin aivoihin :). kun on polkan osannut tanssia nopeaan tempoon ennenkin vaikkei askeleista ollut tietoa tuon taivaallistakaan, niin oli se oppiminen tod tuskaista.

Päivi: Mutta jos mies näyttää ensin viennillään "edes vähän sinne päin" niin sitten useinkin osaan lähteä siitä tarkentamaan omaa näkemystäni, lihasmuistista.

muissa lajeissa olen käynyt tunneilla. vaikka askelkuvioita on tullut opeteltua, niin tulkitsen itse myös, jos partneri antaa tilaa. tottakai vienti on tärkeä, mutta tärkeää on naisen oppia tuntemaan merkit. nykyään on helpompi tanssia jopa pron kanssa, kun edes vähän tietää miten seurata.

mutta, jotta lihasmuistista löytyy jotain, sitä pitää ensin harjoittaa ja useasti...

mulle tärkeintä on kuitenkin tunne ja musiikin tulkinta, vaikkei partneri kaikkia askeleita osaisikaan...

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu