TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ihanat puuvillapaidat. (Talvikki 2004-09-30 9:29)

Kamalat puuvillapaidat.

M_F
2004-09-30 12:41

Muutama ajatus tällaiselta puuvillaisista kauluspaidoista pitävältä nuorelta mieheltä:

Minun pyyntöni ahkerasti tanssiville herroille: jättäkää ne ohuet kauluspaidat muuhun käyttöön, ja varustautukaa tanssimista varten paremmin hikoilua kestäviin vaatteisiin.

Mikä sitten on paremmin hikoilua kestävä paita? Kerro tarkemmin - paljon tarkemmin.

Olen huomannut, että jotkut paljon tanssivat miehet käyttävät T-paitoja. Materiaalista en osaa sanoa, kun en ole kysellyt. Voin vain kuvitella, jos vedän yläkroppani päälle tuollaisen paksun makkarankuoren, niin se se vasta inhottava on sekä minulle että minuun mahdollisesti törmäävälle henkilölle. Selvää nimittäin on, että kun paksumman paidan hikoilee litimäräksi, niin sen kuivuminen vie varmasti paljon pidemmän ajan kuin ohuemman kauluspaidan kuivuminen. Tästä on minullakin henkilökohtaista kokemusta - tosin vain polkupyöräreissuilta. Käytän nimittäin pyöräillessäni T-paitoja ja kun kotiin pääsen, niin kyllä sellaisesta paidasta haluaa päästä mahdollisimman pian eroon. Se paita nimittäin ei kuivu kovinkaan nopeasti ja liimautuessaan ihoon kiinni se ei tunnu kovinkaan mukavalta. Jotta ei jäisi epäselväksi, niin pyöräillessäni en käytä kauluspaitoja. ;)

Sen sijaan ohuet kauluspaidat kuivuvat hyvinkin nopeasti. Tanssikäyttöön hankkimani kauluspaidat ovat lisäksi numeron tai kaksi suurempia kuin "normaalissa" käytössä olevat paidat, jolloin paidan ja ihon väliin jää sopivasti ilmatilaa.

Materiaaleista vielä sen verran, että erehdyin tuossa kesällä ostamaan suurimmaksi osaksi jostakin tekokuidusta (oliko se nyt polyesteriä) valmistetun paidan. Sen käyttö jäikin sitten yhteen tanssi-iltaan. Oli se sen verran inhottavan tuntuinen pienen hikoilun jälkeen. Siksi suosinkin materiaaleja, jotka ovat suurimmaksi osaksi puuvillaa (puuvilla/polyesteri suhde on 80/20 - 60/40).

Kirjoittajan avainsanat: T-paita, kauluspaita, tanssivaatteet

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu