TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssiiko tanssija sanojen mukaan? (Soittelija 2004-09-07 22:50)

Sorry!!!

Päivi
2004-09-09 14:39

"Tarkoitukseni oli todellakin kuvailla selkeimmällä osaamallani tavalla musiikkitermiä synkooppia"

Kiitos siitä! Ja anteeksi, että tulkitsin (nuottikirjoitusta ymmärtämättömänä) kuvauksesi väärin (tämän vaaran tiesin kyllä piilevän!). Lähestyit vain asiaa (näin musiikin teoriaa lukemattoman silmin) niin kovin saman oloisella tavalla kuin monet ovat lähestyneet tuota kolmimuunteisuutta ja taas vastaavasti niin kovin eri tavalla, kuin miten olen kuullut synkooppia selitettävän. Koska en tiennyt musiikillistasi taustaasi, oletin, että olet vain "tavallinen tanssija", joka on kuullut sanan synkooppi ensimmäisen kerran tanssiopen suusta.

"Jos siitä on yhtään apua, voin lähettää jonkunlaista nuottimateriaalia sähköpostilla (mikä varmaan selventää asiaa paremmin kuin epäselvät sepustukseni), ilmoittele vain.

Aivan turhaa! :D Kuten jo sanoin, nuottikirjoitus ei minulle aukea.
Synkooppia on minulle yksi jos toinenkin muusikko koittanut selittää, ja täällä palstallakin siitä on ollut puhetta. Mutta vasta sitten, kun joku minulle musiikista "sormella osoittaa": "Tässä kohdassa on synkooppi ja tässä kohdassa taas ei", voin, mahdollisesti, sanoa, että tiedän ja ymmärrän, mikä on synkooppi, ja varsinkin sen, mikä on tärkeintä: miltä se kuulostaa! :)

Kiitos kuitenkin! :)

Kirjoittajan avainsanat: musiikin teoria, synkooppi, kolmimuunteinen, suffle

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu