TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lavoilla vaadittava tanssitaito (Tutti Frutti 2004-08-10 15:35)

Rytmi, Lavoilla vaadittava tanssitaito

Jande =)
2004-08-17 11:30

Niin kuin joku jo kirjoittikin: tanssimaan oppii vain tanssimalla. Ehkä on vain hyväksi käydä ensin tutkailemassa tanssilavoilla ja tanssia olemassa olevan taidon mukaan ja vasta sen jälkeen mennä tanssikurssille, kun on edes pientä hajua tanssimisesta. Silloin saattaa nimittäin saada enemmän irti kursseistakin...?

Itse en ole juuri kursseja käynyt, vaan oppinut tanssimaan lähinnä lavoilla (miesten varpaiden kustannuksella ;)). Opin vielä nykyäänkin lähes joka kerta aina jotain uutta - kenties jonkin uuden kuvion jostakin tanssilajista... Kun on taitava viejä, menee melkein mikä vaan! ;) Tietysti miehillä on tilanne hieman erilainen, kun "miehet vie ja naiset vain vikisee" !

Itse olen parhaiten oppinut tanssimaan antautumalla vain miehen vientiin mukaan ja se on ollut siinä. Jos joku alkaa selittää minulle jonkin tanssilajin askelkuvioita, menen heti lukkoon, enkä ymmärrä yhtään mitään.

Vaikka pidän jivestä yli kaiken, en kuole siihen, jos joku vie sen foksin askelin. Toisinaan se on ollut jopa vain piristävää. Tärkeintä minulle on, että tanssittajani kanssa mennään samaan tahtiin ja mielellään vielä musiikin mukaan! ;)En voi kieltää, etteikö joskus harmita, jos joku vie kävellen eteenpäin, kun olisi voinut jotenkin muutenkin mennä!!! Pyrin silti olemaan aina kohtelias/ystävällinen kaikille hakijoille, enkä anna pakkeja ellei hakija ole vahvassa humalatilassa!

Itse olen joitakin kertoja kokenut ikäviä "pro-miesten" pakkeja tai muutaman kerran on myös käynyt niin, että he ovat lähteneet kanssani tanssimaan, mutta osoittaneet selkeästi, että heitä ei vois vähempää kiinnostaa olemassaoloni. Eräskin hyvä tanssijamies,jota hain upealle tangolle, laahusti kappaleet hyvin passiivisesti "mummoaskelin" lävitse ja se tuntui tosi ikävältä. EN erehdy enää koskaan hakemaan häntä naistenhaulla - se on varmaa se!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu