TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Heimo Mäntynen ja yli-ikäiset Riutalla 11.8. (Margiitta 2004-08-12 11:33)

Etiketin noudattamisesta

Tapani
2004-08-13 0:17

Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista. Ymmärrän kyllä hyvin jos joku tykkää hakea vasta sitten kun tietää mitä musiikkia tulee seuraavaksi. Siinä on omat etunsa ja harrastan sitä itsekin paljon. Ymmärrän myös hyvin jos jotakuta tätä tyylia suosivaa harmittavat ne, jotka vievät haettavia nenän edestä. Sitä minä taas en ymmärrä miten oikein teet tästä asiasta eettisen kysymyksen ja väität, että se mistä sinä pidät onkin moraalisesti oikea valinta.

Sinänsä pitää tietysti paikkaansa, että on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka ovat kanssasi samaa mieltä ja niitä jotka eivät ole, mutta epäilen onko se ensimmäinen joukko kuitenkaan kovin iso. Luulen, että olisin tälläiseen ajattelutapaan tanssivuosieni varrella törmännyt jos se olisi. Itse haen siinä vaiheessa kun tiedän ketä haluan hakea. Joskus tiedän ennenkuin musiikki soi, joskus en. Veikkaisin että useimmat tekevät näin eivätkä ole kuulleetkaan että olisi olemassa jokin käyttäytymissääntö joka kieltäisi ennen musiikin alkua tapahtuvan haun.

Jos minä tiedän haluavani tanssia jonkun kanssa riippumatta musiikista ja haen häntä ennenkuin soitto soi, niin mitä pahaa siinä on? Se että sinun valikoimasi eivät ole parhaat mahdolliset? Tuntuu itsekkäältä. Jos se ykkösvaihtoehto vietiin niin olisiko silloin aika kokeilla vaikka jotain uutta tulokasta, niinkuin täällä usein suositellaan? Onko mielestäsi myöskin väärin tanssia useita pareja peräkkäin saman henkilön kanssa? Silloinhan myöskään ei tiedetä mitä tulee seuraavaksi. Eväät ovat varmaan pahasta myös. Se, haluaako tanssia jonkun kanssa pitää päättää vasta lavalla, musiikin perusteella.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu