TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lista: Jos et saisi tanssia......... (17 vastausta) (Kastehelmi 2004-06-10 20:55)

Jos et saisi tanssia.........

Angelle
2004-06-11 17:01

Palasin lavalle liian monen vuoden tauon jälkeen huomatakseni, että vanhasta rakkaudesta muodostui addiktio (mistä en ole ollenkaan pahoillani:).

Olen nuoreen ikääni nähden kuunnellut (ja kuuntelen edelleen) paaaaaljon tanssimusiikkia, mutta vasta itse tanssiminen Onnellistaa. Ymmärsin tämän palattuani lavalta eräänä toukokuun lopun sunnuntaiaamuna: vaikka olisin väsymykseltäni kävellyt päin seinää, olisin hymyillyt. Uskon onnellistavan vaikutuksen syntyvän fysiologisesta näkökulmasta katsoen nimenomaan tanssimisen usein keinuvasta liikkeestä: tiedättehän, siskot ainakin, kenguruhoidon - puhumattakaan kiikkustuolien kunkuista ja kuningattarista.

Vieroitusoireeni ovat niin henkisiä kuin fyysisiäkin: ajatus on tanssimisessa vaikkei aikomiinsa tansseihin pääsisikään (kuten juuri nyt loukatusta polvesta johtuen) ja jalka vippasee tai tanssin itsekseni tanssimusiikkia kuunnellessa.

Tanssi on minulle Nautinto, liikunta- ja seurustelumuoto sekä miellyttävä oppimisen paikka. On todella haastavaa olla "ulkoilutettuna"/kävelytettynä ja iloita onnistuneensa, mutta tosi leijunta syntyy hyvästä viennistä. Tämä siitäkin huolimatta, että sekä tarve että hinku kertaamiseen on kova :)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu