TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
ARG.TANGO (Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2004-06-07 10:30)

Argentiinalaisesta tangosta / Piazzolla

Palomita
2004-06-08 16:21

Minä en argentiinalaisen tangon tanssimisesta tiedä mitään, mutta jotenkin vain tuntuu oudolta, että Piazzollasta ei yleensä mainita mitään, kun puhutaan argentiinalaisen tangon tanssimisesta. Onko Piazzollan tangoja vaikeampi tai jopa mahdotonta tanssia vai johtuuko vaikeneminen siitä, että Piazzollahan joutui aikoinaan kovasti napit vastakkain kotimaassaan uudistaessaan argentiinalaista tangoa, jolloin syntyi tavallaan kokonaan uusi tangotyyli, Tango Nuevo?

En tiedä miten perinteisen tangon tanssijat suhtautuvat Piazzollaan mutta ainakin ne argentinon tanssijat jotka tunnen pitävät Piazzollasta ja tanssivat sitä (käsittääkseni) mielellään. Mun yksi ehdottomista tangosuosikeistani, tanssin kyllä mieluiten Tango Nuevoa, osaan myös perinteistä milongissa tanssittavaa tangoa. Piazzollaa ei mielestäni ole vaikea tanssia, itseasiassa Libertango on vahvan fiiliksensä vuoksi yksi ehdottomista tanssibiisisuosikeistani. P:n tuotanto on niin laaja että siitä löytyy helpommin ja vähemmän helpommin tanssittavia biisejä.

Piazzollan levyjä on aika helppo saada ja luulen että useimmat argentiinalaisen tanssijat tuntevat Piazzollan ja sitä soitetaan usein milongoissa ja käytetään treeneissä. Tiedän että juuri Piazzollan musiikki on tuonut muutamia tanssijoita tangon pariin.

Kirjoittajan avainsanat: Piazzolla

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu