TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Eväköityminen/flaxi ja mitä siihen liittyy (Puujalka 2004-06-06 17:38)

Eväköityminen/flaxi ja mitä siihen liittyy

Puujalka
2004-06-06 17:38

Tiedossahan on, että julkivaratun flaxi heikkenee. Jostain syystä myös osa 'tullut vain tanssimaan' tanssitutuista vähentää hakujaan. Sama ilmiö sekä miehillä, että naisilla.

Osittain tästä johtuen eväköityneet saattavat joutua tanssimaan vain keskenään. Ja tämä ei ole tanssiharrastuksen kannalta hyvä. Varsinkaan, jos molempien taitotaso ei ole samaa luokkaa.

Osa eväköityneistä lopettaa jostain syystä kokonaan tanssimisen muiden kanssa. Ja osa häipyy kuvioista kokonaan.

Joku täällä mainitsi tanssivansa pääsääntöisesti vain vaimonsa kanssa hänen toiveestaan.

Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja:

- tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi (esim. erinomainen tanssitaito) - nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti

- haluaako omasi tanssia vain sinun kanssa, koska häntä ei haettaisi

- estetäänkö vain oman kanssa tanssimalla mahdolliset mustasukkaisuuteen liittyvät ongelmat tanssipaikoilla

- kokeeko sinkku (hakupäällä tanssin lisäksi) varatun tanssittamisen ajanhukaksi

- miten eväköityneen pitää käyttäytyä lavalla, ettei flaxi mene ? (tanssitaan paljon myös muiden kanssa/ei julkisia hellyydenosoituksia/tullaan parkkipaikalta lavalle erikseen (tätäkin kuulemma harrastetaan)

4711 2004-06-06 18:44 =>

Ilmeisesti kysyt nyt niiltä, joiden eväs on myös asuinkumppani tai kihlattu tai jotenkin muuten kiinnitetty. Onhan myös usean muun lajisia eväitä tai "vaihdokkeja". Vastaan siis olettaen tuon "kiinnityksen".

kokeeko sinkku (hakupäällä tanssin lisäksi) varatun tanssittamisen ajanhukaksi

Silloin kun haku oli päällä: en kokenut. Jotenkinhan se koko tanssi-ilta on hyvä saada juuri tanssimiseen käyttää, ja ajattelen niin, että kaikki tanssi on vähintään liikuntaa, mikä on tärkein syyni säännölliseen tanssimiseen. Kyllähän tanssin laadun odotus tietysti sitä mukaa kasvaa, kun itsekin oppii, mutta sillä taas ei ole tekemistä sen kanssa, onko tanssittajalla kiinnitys johonkin naiseen vai ei. Muutoin varon sekaantumasta parien elämään, mutta on sattunut - ja sattuu varmaan vastakin - että joku ihminen vain on elämäntilanteessaan tarvinnut juttukumppanin. Joku voi sellaista tilannettakin tietty luulla saatiksi - ja onhan se saattoa toisen elämäntiellä.

Krisse 2004-06-06 20:47 =>

Minulla on etä-Eväs, eli tapaamme lähinnä vain viikonloppuisin ja lomilla. Tanssimme siis arkitanssit erillämme ja luonnollisesti muiden kanssa. Tapoihimme kuuluu hehkuttaa ja ruotia kaikki hyvät tanssit seuraavana päivänä puhelimessa. Mustasukkaisuutta ei esiinny, päin vastoin rohkaisemme toisiamme käymään tanssimassa myös yksin. Minä saan aina omalta kullalta kehuja silloin kun olen käynyt paljon tanssimassa muiden kanssa, kuulemma aina seuraaminen paranee.

Silloin kun menemme yhdessä tanssimaan tilanne onkin jotenkin hankalampi, ei edelleenkään tosin mustasukkaisuudesta johtuen. Jotenkin tuntuu oudolta tanssia saman parin kanssa koko ilta, mutta sitten kun olemme erillään harmittaa kun joutuu kävelemään jonkun tangon kun tietää miten makea se olisi sen oman kanssa... sitten kun tanssii sen oman kanssa harmittaa kun ei mahdu menemään siten kun haluaisi. Sitten menee fiilis jommalta kummalta, sitten harmittaa kun oma fiilis vaikuttaa toisen fiilikseen. Näinpä sitten enimmäkseen käymmekin yhdessä ns. pariskuntapaikoissa joissa on tilaa paljon ja väkeä vähän, ja tanssimme paljon keskenämme, ja sitten erikseen suositummissa paikoissa. Toki siihen että tanssimme paljon keskenämme vaikuttaa myös se, että kilpailemme yhdessä ja lavalla käyminen käy harjoittelustakin.

Mustasukkaisuutta kuten muitakin ongelmia estää ja lievittää mielestäni parhaiten asiasta ja asioista puhuminen. En ole huomannut vaikuttaako evästäytyminen hakuflaksiini, tuskin kun on tämä eripaikkaisuus. Taitotasomme on aika lailla sama. Pussaamme yms. kyllä julkisesti kun samassa paikassa olemme.

Humppis 2004-06-07 9:45 =>

Omalta kohdaltani en ole huomannut eroa tuossa asiassa -sen paremmin omissa hakemisissani kuin kohteenaolossakaan.

Sensijaan taasjuuri eilen Kolmilammilla olin tutun lavarilaisboogaritytön hakukohteena. Tuli puheeksi tuo, kun ihmettelin hänen poikkeuksellista näyttäytymistään ilman poikaystäväänsä. (Tyttöporukassa mukana) Molemmat oikein hyviä tanssijoita. Asia on varmasti kaikkien tiedossa, mutta silti tyttö jotui valittaen toteamaan, että hakurivistä ei oikein meinaa päästä tanssimaan. Tässäkin tapauksessa on kysymyksessä nuori, kaunis, iloinen ja avoin erittäin hyväksi tunnettu tanssija. Leima se vain tuntuu otsaan syntyvän helposti. Sieltä se muinaisuudesta tulee atavistinen suvunjatkamiskiemura pintaan ihan takuulla vaintanssimassa olevillekin.

E.Tuomas 2004-06-07 16:00 =>

E.tuomas on on kevättalvesta lähtien liikkunut niin sanotusti eväköityneenä.

Ajatuksia: Ei minua haittaa, että muut vievät kaveriani taitavasti lattareissa ja jenkkitansseissa. Toivottavasti vain hoksaavat hakea häntä. Nolohan olisi kieltää kaverilta se, minkä hän osaa ja mitä en itse osaa tai sillä kertaa halua. - Asian toinen puoli on se, että haenhan minäkin muita. En kylläkään sen takia, ettei kaverini osaisi vaan useammastakin syystä. Ovat syyt sitten "yleissosiaalisia", vanhojen lavatuttujen muistamisia, kiitoshakuja tai "tanssiharrastuksellisia". Myös tämän suon kaverilleni. - Luettelen näitä syitä, koska näin tässä gallupissa lienee tarkoitus. Tanssiparketilla ja kaverin kanssa sen sijaan ei erilläänolojaksoissa pitäisi näihin kiinnittää liikaa huomiota. - Sen olemme huomanneet, että erikseenjaksojen kannattaa olla selkeitä ja suhteessa esimerkiksi naistentunnin ajoitukseen. Kun liikutaan yhdessä, on tietysti tärkeää, että molemmilla syntyy / säilyy "piirit", jotta parketeilla viihtyy eri tilanteissa.

Hieman erikoiseksi olen kokenut sen valinnan, että eväköityneet hylkäävät muun maailman ja tanssivat vain keskenään, ellei kysymyksessä ole esim. kilpatason pari.

Miksi eväköityneitä ei aina haeta, kun ovat tyrkkyrivissä? Itse en ole tämän uhriksi joutunut, mutta itse olen kyllä näin "syrjinyt". Perusteluni on se, että monet eväköityneet ovat kokeneita tanssijoita ja käsittääkseni käyneet paljon kursseja keskenään. Eihän tässä järkeä ole, mutta en ole kehdannut vaivata. Vähän sama kuin annan jenkkitanssijoiden hakea ensi aallossa ja sitten lähden kysymään että kävisikö foxin askel?

Lavalle eri reittiä? Miksi? Kai kahden ihmisen yhdessäolo on luonnollinen asia eikä sitä pidä toisaalta salata kuin ei tietysti ylikorostaakaan.

Joskus olen ollut niin liikkeellä, että evässuhteessa ei ole ollut mitään seurusteluun viittaavaa. Tällöin on tytölle ollut eduksi, että vieraalla lavalla olen tanssittanut häntä vauhdikkaita eri kappaleita ja sitten vasta jättänyt naisten riviin. On auttanut, kun hänet on siellä huomattu osaavaksi tanssijaksi / herkästi vietäväksi.

(Hirveänkuulloinen termi tuo "eväköityä" - kuka keksisi paremman?)

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2004-06-10 7:58 =>

"Tiedossahan on, että julkivaratun flaxi heikkenee." En usko tähän. Heikkenee lähinnä yksittäistapauksissa. Seuraa hakevatkin hakevat tanssinautintoa.

Vain keskenään tanssiminen olisi hemmetin tylsää. Jos siihen pitäisi tukeutua, tanssimäärä väheneisi about viidenteen osaan. Vaikka vaimo tanssiikin varmasti yhtä hyvin kuin lavaporukka keskimäärin.

"Nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti."

Luulisin, että voisin olla tästä iloinen. Vaikea päästä testaamaan, kun komeampia ja paremmin tanssivia on niin vähän .... heko heko.... Ne joita on, ovat ainakin niin paljon nuorempia, ettei osaisi olla mustasukkainen.... (Ja vaikka olisi, niin ainakin tienaan paremmin. Ja jos en tienaa, kerron ainakin paremmat vitsit...) Toisinpäin: puolisolle tällaisten aiheiden - paremmat tanssijat, kauniimmat naiset - käsittely on osa hänen henk. kohtaista kasvuprosessiaan, jossa hän mielestäni onnistuu vuosi vuodelta paremmin ...

"haluaako omasi tanssia vain sinun kanssa, koska häntä ei haettaisi" Tanssisi mielellään muiden kanssa, jos olisi sopivia pitkiä miehiä.. Suomalaiset miehet tuppaavat olemaan hieman liian persjalkaisia..

"estetäänkö vain oman kanssa tanssimalla mahdolliset mustasukkaisuuteen liittyvät ongelmat tanssipaikoilla." Ei yleensä .... vaikka tanssit puolisosi kanssa ainakin näyttäisit - hänen mielestään - siltä, että haluasit tanssia myös muiden kanssa... Jos on mustasukkaisuutta, sille läytyy ainan syy. Parempi antaa selvä syy, ettei sitä tarvitse erikseen mietiä... Totaalikeskittyminen toiseen on hyvin vaikeaa. Jos se onnistuu, se on hyvin huomaavaista omaa puolisoa kohtaan. Joiltain (esim. Pavilla kävijöistä) se onnistuu. Joskus sain tässä koulutusta: "jos olet liikkellä yksin pidä silmiäsi kenen pyllysää hyvänsä ja muikistele niin paljon kuin jaksat, mutta et silloin, kun liikut minun kanssani...."

"miten eväköityneen pitää käyttäytyä lavalla, ettei flaxi mene ? (tanssitaan paljon myös muiden kanssa/ei julkisia hellyydenosoituksia/tullaan parkkipaikalta lavalle erikseen (tätäkin kuulemma harrastetaan)"

Reilu peli... jos tanssituttuus saa säännöllisen hakemisen muotoja viestin tavalla tai toisella, että puoliso on. En ole havainnut tämän johtavan muuhun kuin tässä käydyn tyyppiseen keskusteluun. Tuskin kukaan on hakemista lopettanut. Yhtä epäilin, mutta taisin olla väärässä.

Dalle 2004-06-10 9:09 =>

Mä olen ehkä väärä ihminen vastaamaan tähän, mutta kun luin noita kirjotuksia, niin meni pieni herne nenään. Tuntuu siltä, että:

a. jos menet yleiseen tanssipaikkaan, niin puolisosi/evääsi/tms. kanssa tanssiminen vain ja ainoastaan on suurimpia pahantekoja sitten syntiinlankeemuksen.

b. yleiseen tanssipaikkaan meneminen tarkoittaa ilmeisesti sitä, että naiset seinänvierelle ja miehet keskilattialle, ja siitä sitten valkkaamaan vuorotellen hakutaulujen ilmoituksen mukaan.

c. jos ja kun tanssit vain ja ainoastaan puolisosi/evääsi/tms. kanssa, se on sitten pirun tylsää.

Käymme puolisoni kanssa tanssimassa, tanssimme keskenämme ja meillä on (anteeksi vain) hauskaa. Joo, ihan vaan keskenämme. Kokeilemme ja opettelemme, katsellaan toisten tanssia, otetaan opiksemme. Nauruksi on monet harjoitukset menneet. Tanssimme toki toisten tuttujen kanssa, vaihdamme paria, mutta tyrkkyrivissä ei kumpikaan seiso/istu.

Minun pieneen järkeeni ei mahdu se, että jos tanssipaikka on yleinen, jokainen maksaa lippunsa, ei häiriköi juovuksissa, ei harrasta seksuaalista häirintää, siis toisin sanoen, käyttäytyy normaalisti, ei saisi tanssia puolison/evään/tms. kanssa koko iltaa? En ole yhdelläkään tanssipaikalla nähnyt plakaattia seinällä, jossa se on erikseen kielletty. Jopa silloin nuorena, kun kavereiden kanssa käytiin, pariskunnat saivat meidän puolestamme tanssia keskenään. Oli tylsää tai ei.

Tämä on hyvinkin kärjistetty, mutta ärsytti koko asia. Annetaan hyvänen aika jokaisen tehdä niinkuin haluaa. Jos haluaa tanssia toisten kanssa vaikka on eväköitynyt, siitä vaan. Jos taas toisin päin, olkaa hyvät! Miksi pitää neuvoa/vahtia toisten tekemisiä. Ja miksi ihmeessä toisten pitää tehdä niinkuin minä sanon? Oi miksi emme anna kaikkien kukkien kukkia? Oi miksi?

Pia M 2004-06-10 9:02 =>

- tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi (esim. erinomainen tanssitaito)

Jos samalla lavalla ollaan, niin toistaiseksi on mennyt kyllä ihan keskenään touhuamiseksi. Johtunee siitä, että molemmat ollaan riittävän kauan käyty itseksemme, ja on oikeastaan mukavaa olla välillä evästettynä. Molemmilla kun sujuu valtaosa tansseista, toisaalta sitten ne mitkä ei itsellä suju niin toinen osaa, josta seuraa se että opettajakin on siinä käsillä tarpeen tullen.

- nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti

Aah, ikuisuuskysymys ;-) tottakai nousee ;-))))
No, jos nyt rehellisiä ollaan, niin pikkuisen mustis sitä voi olla, mutta koska kuitenkin pitää muistaa että tarkoitus on että kumpikin on vapaa käymään myös itsekseen, niin johan siitä saisi hallaa itselleen tehtyä jos rupeaisi kovin vihanneksia nenään imuroimaan.

Uskallan epäillä että tästä ei ole kyse

- estetäänkö vain oman kanssa tanssimalla mahdolliset mustasukkaisuuteen liittyvät ongelmat tanssipaikoilla

Enpäs usko. Joku jo sanoikin, että mustasukkainen ihminen kyllä sen syyn löytää ihan mistä vaan. Ja sitten, jos oman kanssa tanssimisen tärkeä syy on mustasukkaisuusongelmien estäminen, niin luulisi sen syövän parisuhdetta pidemmän päälle. Kyllä minusta yhdessä tanssimisen tärkein syy pitää olla se, että nimenomaan halutaan tanssia juuri yhdessä.

- kokeeko sinkku (hakupäällä tanssin lisäksi) varatun tanssittamisen ajanhukaksi

Sinkut vastatkoot tähän...

- miten eväköityneen pitää käyttäytyä lavalla, ettei flaxi mene ? (tanssitaan paljon myös muiden kanssa/ei julkisia hellyydenosoituksia/tullaan parkkipaikalta lavalle erikseen (tätäkin kuulemma harrastetaan)

Turhaa pelleilyä. Jos joku lakkaa hakemasta siksi, että kohde on eväköitynyt, niin kyse on alun perinkin ollut myös jostain muusta kuin tanssimisesta, jolloin kaiketi ei ole niin väliä vaikka lakkaa sitten hakemasta. IMHO

Aarre 2004-06-10 10:38 =>

- tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi (esim. erinomainen tanssitaito) - nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti
Yleensä tanssin vain Oman kanssa. Hänen kanssaan tanssiessa voi ja uskaltaa kokeilla kaikkia uusia juttuja, ihan pelleilymielessäkin. Ei sellaista voisi tehdä tuntemattoman kanssa.

Työpaikan yms. tilaisuuksissa jonkin verran tanssin vieraidenkin kanssa, samoin tekee myös Omani. Mutta varsinaisesti erikseen tansseihin emme ole lähteneet koskaan.

Ei kyllä mene herne nenuun kun Omani joskus tanssii vieraan ja minua paremman kanssa. Yhdessä voimme kyllä analysoida sen antamia vaikutteita.

Hän ei edes halua mennä hakuriviin.

Myös kursseilla hän vihaa parinvaihtoa, koska se usein on niin kaaosmaista. Kun hän kilttinä tyttönä ei käytä vähänkään kyynärpäitään, jää hän vaille harjoitusta, josta hän on täyden kurssihintansa maksanut.

Jos on mustasukkaisuuden ongelmaa puolin tai toisin, niin se varmasti tulee eteen jo muuallakin kuin tansseissa.

Ei siitä monta vuotta ole kun itse kuljin tansseissa niin, että jossain määrin hakukin oli päällä. Silloin tanssin aika vähän varattujen kanssa.

-miten eväköityneen pitää käyttäytyä lavalla, ettei flaxi mene ? (tanssitaan paljon myös muiden kanssa/ei julkisia hellyydenosoituksia/tullaan parkkipaikalta lavalle erikseen (tätäkin kuulemma harrastetaan)
Jaa ettäkö pitäisi yrittää salata sen, että on varattu!?

Maalaisvaari 2004-06-10 12:19 =>

Dalle: ei harrasta seksuaalista häirintää, siis toisin sanoen, käyttäytyy normaalisti

Hmm.. käyttäytynneekö silloin normmaalisti d:-o

Senior 2004-06-10 14:02 =>

Puujalka: Joku täällä mainitsi tanssivansa pääsääntöisesti vain vaimonsa kanssa hänen toiveestaan.

Niinpä. Kun 60-kymppisenä on aloittanut vaimonsa kanssa tanssin uusharrastuksen lähes 40 vuoden tauon jälkeen, niin ei ole tullut mieleen ohjata vaimoa hakuriviin, kun hän ei sinne missään nimessä halua. Hän on sanonut, ettei halua olla kenenkään vieraan äijän 'ohjailtavana' ja kokee loukkauksena itseään kohtaan, jos minä haen vieraita naisia tanssimaan. Pelkää varmaan, ettei itseään -'vanhaa akkaa'- kukaan hakisi. En tiedä, onko hän niin mustasukkainen, ettei toisaalta halua päästää minua yksinkään tansseihin.

En täysin ymmärrä vaimoni asennette, mutta pakko siihen on sopeutua yli 40 avioliittovuoden jälkeen. Parisuhteessa on sopeuduttava toisen toiveisiin eikä vain aina ajateltava itseään. Kuten tanssiminenkin, on onnistunut parisuhde kahden ihmisen yhteispeliä.

Tämä ei oikeastaan liity eväköitymiseen tanssiharrastuksessa, vaan tanssiutumiseen eväköityneenä.

En näe mitään ihmeellistä siinä, että eväköityneet hakevat muita tanssimaan, kun kysymyksessä ei ole mikään esileikki muuhun peliin, vaan hakeminen tapahtuu puhtaasti tanssillisena. Muiden hakeminen pitäisi säätää lailla, sillä onhan se kehittävää sekä viejän että hakijan kannalta tanssia useamman henkilön kanssa. Ja tanssijakin on sosiaalinen 'eläin'.

Älkää ihmeessä lopettako muiden hakemista vaikka olisitti eväköityneet!

Tiivitaavi 2004-06-10 15:03 =>

Hyvä Dalle että joku uskaltaa tuoda selkeästi julki Eväs-asiaan toisenlaisenkin näkökulman!

Itsekin olen ihmetellyt että miksi ihmeessä Evästetyn parin pitäisi tanssia muiden kanssa. Onko todella pahasta viihtyä omansa kanssa? Onko se pahasta jos on löytänyt ihmisen joka riittää? Eikö tanssi juuri ole loistava yhteinen harrastus, joka rakentaa parisuhdetta, opettaa paria toimimaan yhdessä ja pitämään hauskaa yhdessä? Tanssi on kuitenkin elämässä toisarvoista moneen muuhun asiaan verrattuna.

Ja sitten vastauksia: tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi (esim. erinomainen tanssitaito) - nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti Tanssin oikein mielelläni vain omani kanssa, vaikkei hänen tanssitaitotasonsa ole kovin erinomainen. Hän riittää minulle ja menee ihmisenä räikeästi tanssin ohi, vaikka tanssiaddikti olenkin. Ei ole mustasukkaisuuta, mutta ei myöskään tarveta tanssia muiden kanssa. En koe jääväni mistään paitsi. Eikä ole mennyt vielä vihanneksia kenenkään nenään erikseen tanssiessamme.

haluaako omasi tanssia vain sinun kanssa, koska häntä ei haettaisi Tämä ei taida olla naisille osoitettu kysymys… Mutta jos nainen on julkivarattu on mielestäni mieheltä huonoa käytöstä viedä nainen riviin, sillä tanssiin pääsy vähenee huomattavasti varatuilla neidoilla. Jos mies haluaa tanssia erikseen, on suhdekin hyvä pitää salassa, että olemmat saavat tanssia.

estetäänkö vain oman kanssa tanssimalla mahdolliset mustasukkaisuuteen liittyvät ongelmat tanssipaikoilla Ei, vaan mennään pitämään yhdessä hauskaa. Ei siihen muita tarvita.

kokeeko sinkku (hakupäällä tanssin lisäksi) varatun tanssittamisen ajanhukaksi Näin olen kuullut monen miehen sanovan.

miten eväköityneen pitää käyttäytyä lavalla, ettei flaxi mene ? (tanssitaan paljon myös muiden kanssa/ei julkisia hellyydenosoituksia/tullaan parkkipaikalta lavalle erikseen (tätäkin kuulemma harrastetaan) Katso edelliset vastaukset.

Tiina 2004-06-10 15:01 =>

Minulle on jo kertynyt kokemuksia niin "evästettynä" kun sinkkunakin tanssimisesta ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä (siis talviaikaan).

Yhteen lavailtaan voi mahtua montakin ihastumista - ja vielä lukuisista eri syistä. Syynä voi olla tanssitaito ja hyvä vienti, ulkonäkö, huumorintaju, olemus jne. lista on pitkä. Tämmöisiin ihastumisiin ei kyllä vaikuta eväät tai sinkkuudet tuon taivaallista (täällä sen voi anonyyminä sanoa mutta jos joku kysyisi vaikka lavalla niin sitten tietenkin hymistelisin että "vain tanssimassa" tai "olit hyvä viemään" kun mielessäni ajattelen "pyydä minut mehulle/kahville/jatkoille"!)

Niinpä, evästettynä paluu maan pinnalle on tietenkin nopeampaa ja muutenkin turvallisempaa, joten haaveilut tai jopa ehdottelut jäävät pois.

Joku muuten kirjoitti, että Kultani/Aarteeni "ei edes halua hakuriviin" ja "inhoaa parinvaihtoa" kursseilla yms. Kannattaa silti rohkaista, niin saat varmasti entistä kehittyneemmän paketin takaisin :)

Pia M 2004-06-10 15:24 =>

Mutta jos nainen on julkivarattu on mielestäni mieheltä huonoa käytöstä viedä nainen riviin, sillä tanssiin pääsy vähenee huomattavasti varatuilla neidoilla. Jos mies haluaa tanssia erikseen, on suhdekin hyvä pitää salassa, että olemmat saavat tanssia.

Nyt en kyllä oikein ole samaa mieltä.

Valtaosan tanssi"urastani" olen ollut julkivarattu, silti ei ole flaksissa ollut valittamista! Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mihin perustuu se väite että eväköityminen vähentää neidon flaksia huomattavasti - ja mitkä seikat tähän loppujen lopuksi vaikuttavat!

Ai niin mutta mähän en enää ole mikään neito :-)

Miten niin "jos mies haluaa tanssia erikseen", eikö nainen siis oletusarvoisesti koskaan halua tanssia erikseen? Vai onko tässä kyse siitä, että kirjoittaja olettaa omien lähtökohtiensa perusteella että kaikki muutkin naiset kokevat/ajattelevat samalla lailla, eli eivät haluaisikaan tanssia erikseen...?

Miksi pitää suhde pitää salassa, kun silloin saattaa juuri käydä niin että muut kuvittelevat että tässä voisi vaikka olla saatillepääsymahdollisuuksia, ja siitä aiheutuu kiusallisia tilanteita?????Ihan hullua ajalla että pitäisi luoda joku sinkkuuden illuusio jotta pääsisi tanssimaan, ei jummarra

Trickster 2004-06-10 16:23 =>

"- tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi (esim. erinomainen tanssitaito) - nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti"

Usein saan luvan lähteä yksin tanssimaan, lavoille. Ravintolatansseihin ei lupaa heru. Liian usein ei saa lähteä, siitä seuraa sanomista ja kaikenlaista häiriökäyttäytymistä. Takaisin kotiin pitää luvata tulla ajoissa ja kännykkä soi ahkerasti puolenyön aikoihin.

"- haluaako omasi tanssia vain sinun kanssa, koska häntä ei haettaisi"
Omani haluaa tanssia vain minun kanssani. Hän ei ole kertaakaan ollut lavalla hakurivissä. Tanssikursseilla olemme jonkunverran käyneet yhdessä, paria ei ole vaihdettu hänen toivomuksestaan.

"- estetäänkö vain oman kanssa tanssimalla mahdolliset mustasukkaisuuteen liittyvät ongelmat tanssipaikoilla"

Olen havainnut Omassani mustasukkaisia piirteitä ja arvelen sen vaivaavan häntä siinä määrin, ettei minulla ole mahdollisuutta muiden kanssa tanssia hänen paikalla ollessaan. Kerran menimme yhdessä tanssilavalle ja minua haki eräs mieluisa tanssijatar. Lähdin tanssimaan ja ihmettelin mistä johtui tuon ennen niin miellyttävästi tanssineen naisen kompurointi, orkesterin vilkuilu ja happamalta näyttäminen. Hän saattoi kenties Omani ilmeen huomattuaan muuttaa käytöstään? Silloin hölmöyttäni loukkaannuin, nyt olen jo viisaampi

Sinkkuna ollessanikaan en kokenut tanssiani koskaan ajanhukaksi. Aina olen mielelläni tanssinut kaikenikäisten naisten kanssa, riippumatta heidän siviilisäädystään.

Kyllä minulla flaksi käy lavalla edelleenkin, vaikka tutut tietävät minun elävän avoliitossa. Oudot eivät asiaa tiedä, koska en käytä sormusta kun en semmoista edes omista. Jotkut daamit ovat lopettaneet hakemisensa, mutta se saattaa johtua siitä, etten ole päässyt tätänykyä enää niin paljoa tanssimaan. Ymmärrän heidän optimoivan tanssi-iltaansa keskittymällä heille tärkeimpiin hakuihin. Toisaalta heitä on vaikea itsekään hakea, kun eivät ole paljoa rivissä. Jos ovat rivissä, niin en juuri koskaan kerkeä hakemaan ennenkuin joku on jo vienyt lattialle ennenkuin musiikki edes alkaa :(.

Puujalka 2004-06-10 20:08 =>

Täytyypä tässä meikäläisenkin muutama sana aiheesta kirjoittaa:

- tanssitko vain omasi kanssa - ja jos niin miksi

En todellakaan tanssi vain oman kanssa. Tämä harrastus kyllä edellyttää tanssimista myös muiden kanssa. Omani olisi pian entinen Eväs minulle, jos vaatisin häntä tyytymään vain minun tanssitaitoihin. Ja mitä tanssiystävät ajattelisivat, jos heistä tulisi kiellettyä seuraa vain eväköitymisen takia.

- nouseeko herne neniin, jos omasi tanssii itseäsi paremman/komeamman/tms kanssa ja näyttää tästä vieläpä nauttivankin kovasti

Täytyy myöntää, että välillä herneet löytyy nenästä. Varsinkin silloin, jos eväällä riittää vientiä ja hyviä tanssittaja meikäläisen ollessa katsojan roolissa. Joko sen takia, että paikalla ei ole sopivia tanssitettavia itselle tai on muuten huono fiilis.

Ehkä joskus. Lähinnä silloin, jos sopivia tanssittajia ei ole paikalla.

Mustasukkaisuus, mitä se on..... Ei vaan, kyllä sitäkin tapahtuu välillä. Puolin ja toisin.

Tuttavapiirissä on myös naisia, jotka tanssivat 'vapaaehtoisesti' vain oman kanssa. Jos mies menee esim. vessaan, naisen on hyvä tulla odottelemaan kyseisen tilan lähistölle. Ettei vaan kukaan pääse hakemaan.

Naiset harvemmin rajoittavat miehen tanssia muiden kanssa (?)

Toisaalta, eväköitymisen myötä meikäläisen tanssiseura on joillekin kiinnostavampaa nyt, kuin sinkkuna ollessani. Mistä lie johtuu. (?) Ehkä siitä, että nyt ainakin - olen vain tanssimassa.

Ennen eväköitymistä olen aina tanssinut myös varattujen kanssa. Ja sama linja edelleenkin.

Kliinisten tutkimusten perusteella olen huomannut, että eväköitymisestä ei ole flaxin kannalta suurta haittaa, jos ALKUillasta tanssii vain vähän yhdessä tai ei ollenkaan. Tätä tuli testattua esim. viime viikonloppuna.

Alkuillan liiallinen yhdessätanssiminen vaikuttaa selvästi hakujen määrään loppuiltana. Suosittelen enempää yhdessätanssimista vasta naistentunnin jälkeen, jos flaxissa ilmenee edellämainittuja ongelmia.

Pia M 2004-06-15 11:00 =>

Hei ei me kaikki olla tollasia yltiösosiaalisia tanssinopettajia, jotka haettaisiin tanssiin vaikka naisten WC:stä!

Öhöm,

mie en ole tanssinopettaja, eikä minuu olla ikinä haettu naisten vessasta... ehkä semmonen tapahtuu sitte joskus jos minusta isona tulee tanssinopettaja?

;-)

Tiivitaavi 2004-06-15 11:11 =>

Hmm, onko "tanssituntien vetäjä" oikeampi termi…? Vai rummuttaako se puskaradio ihan puutaheinää *wirn*

Nii, eikä ne miehet sinne vessaan päässy sua hakemaan kun me teletapit taklattiin ne ;-P

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu