TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Oletko raitis? (4711 2004-06-01 18:56)

Oletko raitis?

4711
2004-06-01 18:56

Mielenkiintoinen tuo Objectionin raittiushuomio.

Kuinka hyvin se pitää paikkansa? Oletko raitis?

Missä on raittiuden raja, kun pinssiläisistä puhutaan?

----- Omalta osaltani: Käytän lievästi viiniä joskus juhlatilanteissa ja nappaan usein kuuman rommitotin, kun menen ravintolatansseihin. Olutta juon kaksi pulloa vuodessa. Silti pidän itseäni melkein raivoraittiina.

Objection 2004-06-01 19:13 =>

Pidän itseäni raittiina, toivottavasti en raivona. Autolla liikkuessa en juo koskaan. Juhlissa kilistelen kyllä shampanja- ym. kuohujuomalaseja, valitettavasti nekin närästävät, joten vähiin jää sekin. Viiniä saatan naisten kanssa iltaa istuessa joskus ottaa. Olut taas tekee turvottavan olon, joten siksi en sitä juo. Väkevämmät juomat polttavat taas suuta, kuin lohikäärmeellä lieskat, joten nekin jää juomatta.

Nimim. "Hilma maitotyttö".

Vanhapoika 2004-06-01 20:51 =>

Kyllä

Isäntä 2004-06-01 21:03 =>

Kyllä.

Urpiina 2004-06-01 21:07 =>

Tanssin lomassa ei alkoholi maistu. Kotioloissa juon siideripullollisen kerran kuukaudessa tai kahdessa. Enemmän kuin yhden pullollisen saatan juoda noin 3 kertaa vuodessa. En siis ole ihan raivoraitis, mutta ei kai minusta vielä alkoholistiakaan tällä määrällä saa.

Kikka 2004-06-01 21:33 =>

Kysymyksen asettelun lähtökohta on minulta jäänyt lukematta, mutta vastaan silti.

Melko raittiina itseäni pidän. Tanssireissuihin ei alkoholi kuulu koskaan. Jos ajan en ota! Ja vaikka olisin kyydissä, sittenkään en alkoholia nauti. Ja harvoin saatan ottaa viiniä lasillisen tai pari hyvässä seurassa, kovin usein ei viiniseuraa ole ollut. Väkeviä en muista vuosikausiin nauttineeni, eikä kyllä tee mielikään, tosin en ennenkään voi sanoa juoneeni, harvoin ravintolassa korkeintaan muutaman paukun. Nykyisin ei kulu edes siideripullollista saunailtoina, tosin kesämökkisaunaan jotenkin kuuluu pullo siideriä mukaan, vaikka yhtä hyvin se voi olla raikasta lähdevettäkin.

Manjaana 2004-06-01 21:48 =>

En ole raivoraitis, mutten myöskään raittina raivo...

Hyvän aterian kruunaa kunnon viini, jos joskus sattuis olemaan, siis viiniä...

Kun ajan en ota...

Muutaman kerran vuodessa juhlin, ehkä 4-5 siideriä, enempää ei meitsin pää edes kestä...(aika surkeeta ja viimeks perjantaina testattu)

Hyvässä seurassa lasillinen likööriä...(tanssin myötä, todella harvinaista)

Saunasiidereitä en harrasta ja oluesta en ole koskaan pitänyt....

Anri 2004-06-01 22:58 =>

En, mutta en kyllä myöskään alkoholisti. Välimuotojakin kuulemma on... =)

Tanssipaikalla en ole ainuttakaan kertaa juonut mitään muuta kuin kirkasta vettä. Alkoholi ei mielestäni kuulu lavoille. Baarissa/koti-illoissa/saunailloissa tulee kyllä otettua silloin kun en ole kuskina, riippuen myös mielihaluista/vuodenajasta/julkisista tapahtumista. Eli toisin sanoen välillä useammin, välillä harvemmin. Ja juoman määräkin vaihtelee yhtä runsaasti.

Crystal Blue 2004-06-01 23:14 =>

Minunkaan pennosilla tai siis senteillä ei tietyt kaupat rikastu, ja sitä paitsi olen aina omalla autolla liikkeellä. En tosin ole absolutistikaan, pullo tai puolikas (niinkuin tässä vähän aikaa sitten) siideriä ....janoon :-)

Juhlissa lasillinen korkeintaan kaksi helmeilevää ja siinä kaikki......

Trickster 2004-06-01 23:56 =>

Minä olen kyllä syntymähumalassa. Tarviiko siinä sitten enää lisäksi mitään alkomaholia, vielä kun tansseistakin lisäksi humaltuu?

PLe 2004-06-02 8:51 =>

tietysti, kun autolla aina liikkeellä...

Josef 2004-06-02 9:15 =>

Siiderin suosio tässä gallupissa yllättää. Nykyiset "maitokaupan" siiderithän ovat pelkkää alkoholilla terästettyä limskaa eivätkä millään muotoa muistuta oikeaa käymisteitse omenamehusta valmistettua siideriä.

Aarre 2004-06-02 9:33 =>

Taasko minä olen erilainen? En ole raitis, läheskään. Kaikki käy kaljasta Kossuun.

Mutta en minä tansseissa juo. Autollahan sinne aina mennään, eikä siellä ryypiskelemään ehtisikään.

Tintti 2004-06-02 10:11 =>

On se hyvä että joku uskaltaa tunnustaa että janottaakin joskus... Toki tanssimiseen ei perskänni mielestäni kuulu ja kun itse on auton ratissa niin selviö on että silloin en naista väkevämpiä ota. Siltikin, en tunne itseäni mitenkään huonommaksi vaikka siideriä tai viinapaukunkin joskus otan kun en itse aja ja tanssimaan olen silti menossa.

Tuli silti vähän semmoinen pyhäkouluhymistelyfiilis kun vastauksia lueskeli. Tunnustaa täytyy että päänsärkyä ainakin itselläni tulee muustakin kuin liian kireästä sädekehästä pään ympärillä ja ylilyöntejäkin juomien kanssa on sattunut mutta ei se ole tahtia haitannut. Nautin tanssimisesta liikuntamuotona ja sitä kautta olen saanut valtavan määrän uusia ihania kavereita ja ystäviä eikä kukaan ole ainakaan tähän asti boikotoinut seuraani vaikka joskus huppelissakin olisinkin - toki suht harvakseltaan.

Elämää tämä vain on ja mahtavaa sellaista - en halua tuomita tai arvostella ainuttakaan edellä kirjoittanutta koska jokainen sisällään tietää kuinka vahvasti sanojensa takana seisoo. Niinkuin minäkin, aina...

Pimu 2004-06-02 10:33 =>

En...

Tanssireissuilla olen yleensä aina autolla, joten silloin on raittina oltu. Muuten kyllä maistuu kohtuudella. ja lempijuoma on tietysti hartwallin lonkero. Jos sitä ei ole saatavilla niin viskikin käy.

Pia M 2004-06-02 10:41 =>

En ole...

Viikoittain menee useampi pullo siideriä. Kuivaa.

Milloinkahan olen mahtanut viimeksi olla juovuksissa? Joku muu kai sen muistaa paremmin kuin minä... :-/ mutta tanssiin ei alkoholi kuulu kuin korkeintaan yhden annoksen verran, en pidä siitä kuinka alkoholi vaikuttaa koordinaatioon ja tasapainoon tanssissa.

Konjakki ja hyvä brandy maistuvat. Fernet Branca on extranamia. Mikään makea alkoholi ei, ellei Drambuieta ja joitakin muita laatuliköörejä lasketa. Raikas kirpakka kuiva valkoviini yes, hyvä punaviini oikeasta punaviinilasista on herkkua. (Esimerkkinä hyvästä hinta-laatusuhteesta: portugalilainen Mateus Signature.)

Juomasekoituksista juon ainoastaan mustaa ryssää. Limppareita en juo viinan kanssa enkä ilman. Periaatteena on, ettei hyvää viinaa pidä mennä pilaamaan jollakin sekoiteaineella ;-)

Dalle 2004-06-02 10:53 =>

No en, lääkärikin sanoi, että punaviini sopivin annoksin nautittuna on lääkettä. Siideristä en tykkää, likkojen juomia. Enkä väkevistä, niistä tulee juovuksiin! Bisse kuuluu ehdottomasti saunajuomaksi. Hyvin viilennettynä.

Tanssiminen hutikkapäissään ei ole mistään kotoisin. Näyttääkin kauheelta. Näitä KHV (kohtuullisen hutikan veljeskunnan) jäseniä näkee joskus, menettelee, mutta änkyräkänniset örveltäjät ovat kauhistus!

J06 2004-06-02 11:06 =>

En ole raitis, mutta en juoppokaan... Makea siideri on mun makuun, eikä kuulemma tanssistani edes huomaa jos olen vähän juonut... Enimmäkseen tietty olen autolla liikkeellä, ja vaikka kyydissä olisin niin harvoin tulee juotua enempää kuin yksi... Silloin harvoin kun meen ns bailaamaan, menee enemmänkin ;) jopa paukkuja joskus... Ihanaa loma alkaa parin päivän päästä :)

Elisa 2004-06-02 11:24 =>

Juon kirkasta, eli vodkaa ja vettä. Tarkoitus on rentouttaa, ei tahmata suuta ja hampaita, kuten lähes kaikki muu alkoholi tekee.

Paukkujen lukumäärä 1-2 kerralla, sitä enemmän vain harvoin. Kun minulla oli syntymäpäivät, kysyin eräältä näissä asioissa auktoriteettina pitämältäni, kuinka monta saan pitkän juhlaillan aikana ottaa. Hän vastasi, että naisen kertakäytön ehdoton yläraja on viisi, mutta sinä olet niin pieni, että sinulle riittää neljä. Ei olisi kannattanut mennä kysymään, olisin saanut juoda viisi! :-)

Pia M:n tavoin olen tykännyt Fernet Brancasta, samoin Underbergistä. Mahakatkerot maistuvat ihanalta ja sopivat herkkävatsaiselle, mutta harvoin niitä tulee enää juotua.

Kuopus 2004-06-02 11:53 =>

Kyllä

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2004-06-02 12:06 =>

Tähän tuskin tulee vastuksia kuin raittiilta tai kohtuukäyttäjiltä. Tuskin kukaan ilmoittaa olevansa juoppo. Missä ensimmäinen rohkea.

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2004-06-02 12:16 =>

Tavanomaiset ruokajuomat työhön liittyvissä tilaisuuksissa. Niissä kun ei ihan selvänä viitsi istua. Konjakin jätän kuitenkin jo väliin ja alan miettiä pääsisikö jossain tanssimaan.

Privaatisti valkoviiviä joskus. Punkusta tulee päänsärky. Juhannukseksi ostin patterin keskikaljaa. Niistä meni kaksi. Kaksi join muistaakseni uutenavuotena ja kaksi on vielä jääkaapissa (juuri muuta siellä ei olekaan.) Kaljan kanssa sopii Jägermaister (vuorotellen). Jos viinaa, niin kylmää kossua suoraan pullosta. Sen verran vain, että hengitys haisee hyvälle.

Tanssireissuilla olen hvyin mielelläni kuskina. Ps. olin ensimmäisen kerran selvinpäin lavalla hieman alle nelikymppisenä.

Ahool 2004-06-02 14:09 =>

Otan tansseihin tullessa yhden paukun jotakin alkoholipitoista juotavaa,jos tanssipaikalla on ko.myyntipiste.Elikkä ei pakollista.Tuon otsikkokysymyksen voi kääntää =Oletko juoppo? Vanha määritelmä esitti sen näin:Ihminen,joka viinaa ottaessaan irvistää,hänestä tulee juoppo.Ihminen,joka ei irvistä ; on jo.Kaikesta huolimatta tänään Särkälle..

Manjaana 2004-06-02 14:17 =>

On se hyvä että joku uskaltaa tunnustaa että janottaakin joskus...

Kyllä välillä janottais muakin, mutta kun tanssi vie voiton, työt pitää hoitaa ja myös lapsen kanssa harrastaa, eipä sitä aikaa oo ryypiskelylle juurikaan jäänyt viimeaikoina.. Silloin harvoin kun saan tansseihin kyydin, saatan siiderin naukkasta tai talvella kuuman rommitotin...

Trickster 2004-06-02 14:36 =>

Huumaavia aineita on toki muitakin kuin alkoholi. Kaikenvärisiä pillereitä voi napostella muista jauhoista puhumattakaan. Moniko käyttää huumeita?

H-loore 2004-06-02 14:47 =>

en nyt aivan raitis ole mutta jos kaikki käyttäsivät yhtä vähän alkoa kun mitä minä käytän, kyllä alkomahoolintuottajat olisivat jo konkurssissa! ja sen kyllä huomaa ettei alkoholia kulu, yhden siiderin tai paukun kun ottaa, alkaa silleen "kivasti" jo tuntumaan.. Mut tuleepahan halvat humalat, kolme siideriä on jo paljon! Vaik näin vanhemmiten oon ton siiderinki jättäny väliin, mieluummin joku oikein hyvän makuinen paukku, drinkki, siis ehkäpä sen kaks kertaa vuodessa..! :)

Tuomari 2004-06-02 15:50 =>

en, mutten ole alkoholistikaan. otan, kun otattaa ja olen ottamatta, jos ei maistu. olen sopusoinnussa alkoholin kanssa :).

Ansku 2004-06-02 15:58 =>

Raivoraitis en ole. Saunasiiderin otan silloin kun jään koti-iltaa viettämään (eli aikas harvoin), illanistujaisissa kavereiden kanssa, hyvän ruuan kanssa viiniä ja pikkujoulu- ym. risteilyillä saatan ottaa pari drinkkiä. Raja menee mulla neljässä siiderissä/drinkissä. Kavereillakin kun on pieniä lapsia, niin istujaiset on aika mässäyspainotteisia.

Tansseissa en ota pisaraakaan, koska alkoholi ei kuulu mun tanssikuvioihin.

Murphy 2004-06-02 20:41 =>

En valitettavasti. Ihailen ihmisiä jotka esiintyvät rennosti,seurallisesti, iloinen ilme kasvoillaan ja ovat puheliata ilman alkoholin keskushermostoa stimuloivaa vaikutusta. Etelän tanssipaikoilla en kuitenkaan ole havainnut juuri mitään negatiivisia alkoholin tuomia lieveilmiöitä joten vastasipa tähän kysymykseen ihmiset niin tai näin. -no problem. (kuinkahan intiimejä gallubbeja tulee vielä jatkossa ja totuudenmukaisestikohan ihmiset niihin vastannevat?) esim oletko ********** tanssiessasi?

Irja 2004-06-03 9:55 =>

"Tähän tuskin tulee vastauksia kuin raittiilta tai kohtuukäyttäjiltä. Tuskin kukaan ilmoittaa olevansa juoppo..."

Pitänee ilmoittautua - ettei vallan aleta kieroon katsomaan - siinä mielessä! Raitis siis, kyllä!

Humppis 2004-06-04 7:37 =>

Somerjokilaisittain: Joskus jois -ja toisinaan taas ei...

Eilen jees!

Ja Murphyn heittoon: Itse en ole *******:t koskaan tanssiessani (ihan). Eräs tanssitettavani sensijaan (järkytyksekseni) kerran kyllä!

A.Jenkka 2004-06-04 7:51 =>

EN...TOSIN ALKOHOLIA EN KÄYTÄ:,TANSSEISSA,NAISISSA,RATISSA,TÖISSÄ,RESSIIN,RUOKAILUSSA.TMS...KOHTUUDELLA OLUTTA:,TAMMUKKAPUROLLA,SAUNOESSA,..KOHTUUDELLA TEÄVIÄ:,(SUKLAA ROMMIA.METSÄSTÄJÄN TEETÄ YMS)ALPPIHIIHDONJÄLKEEN,KAAMOSHIIHDONJÄLKEEN,RUSKAVAELLUKSELLA PÄIVÄNPÄÄTTEEKSI,JNE..KUITENKIN AINA NIIN ETTÄ KOHTUUDELLA...JUHLAMALJOJA EN EDES LASKE..SEMMOSTA MENOA MAAILMAN TURUILLA. A.JENKKA

"Charterdriver" 2004-06-04 8:07 =>

Ja p....n marjat. Vinkkua silloin kun on vinkkupäivä, kossua harvemmin (en oikein pidä mausta, mutta "96" kyllä kelpaa), konjakkia lääkkeeksi tarvittaessa, siideriä makean nälkään, olutta janoon, sahtia nautiskeluun, shamppanjaa muista syistä ja tämä kaikki vain t-alkuisina päiviä eli tiistaina, torstaina ja "tänään". Tosin, tuskin teistä moni minua on tanssipaikalla "humaltuneena" nähnyt, kun sitä harvemmmin siellä olen. Osaan nimittäin kyllä pitää hauskaa ilman viinaakin, mutta "korpien kätköissä" kunnon "tissuttelu" on joskus poikaa ja mikä parhainta "hyvässä seurassa".

Murphy 2004-06-04 9:33 =>

Humppis nakkasi oluthuuruisen hernepussini minulle takaisin ikäänkuin virtuaalisesti joten vielä senverran että voin tunnustaa *********:n syyllistyneeni pari kertaa. Luulenpa että löytyy noin 3% muitakin tanssivasta kansasta, kyllähän sen tanssilavoilla huomaa mutta turhaanpa sitä tunnustelemaan.

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2004-06-04 10:33 =>

Jos p******** tanssiessa, niin parasta tehdä se nopeasti etenevässä tanssilajissa, jotta voi luontevasti poistua paikalta ennenkuin porukka alkaa pälyillä toisiaan.

Ällikkämies 2004-06-04 12:08 =>

Jos p******** tanssiessa, niin parasta tehdä se nopeasti etenevässä tanssilajissa ja bassokaiuttimen kohdalla.

Humppis 2004-06-04 14:37 =>

Niin, tuossa Murphyn tarkoittamassa (?) oli kysymys siitä toisesta ”aineettomasta” asiasta. On myös mahdollista käsittää asia alkuperäisen, nautintoaineteeman, mukaan. Kuitenkin nyt ilman sitä ainetta.

Tämä pätee sanasta sanaan siinäkin: Ja Murphyn heittoon: Itse en ole ********:t koskaan tanssiessani (ihan). Eräs tanssitettavani sensijaan (järkytyksekseni) kerran kyllä!

Kirjoittajan avainsanat: kymenlaakso, alkoholi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu