TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Jack in the box (Humppis 2004-06-01 10:33)

Jack in the box -Sävyjä

Humppis
2004-06-01 15:16

Tuohon Box-juttuun johti eräs puhelinsoitto, jonka sisältö oli siinä määrin loukkaava, että asia mielestäni oli otettava esiin.

Totta on, että vanhemmat tanssimiehet eivät järin mielellään haeskele opetettavikseen ikäisiään aloittelevia naisia. Syykin pitäisi olla aika selvä: En ainakaan minä ole lähtenyt mitään laupeudentöitä tehdäkseni seuratanssipuuhaan. Tuskin ovat muutkaan.

Nuoretkaan eivät tietysti kaikki kehity mestareiksi, mutta väitän ainakin melko hyvin jo havaitsevani, ketkä ovat kehityuskelpoisia ja ketkä eivät. Siksipä itse haen nuoristakin vain niitä joiden uskon kanssani tanssimisesta saavan myös hyötyä. Tietysti heidän kanssaan tanssimisesta minä puolestani saan iloa -joskus tietysti opin siitä itsekin.

Jos ikäisissäni naisissa olisi enemmän sellaisia, jota kykenevät minun tavallani tanssimaan (nuorissa heitä on paljon) tietysti tanssisin hyvin mielelläni heidän kanssaan myös. Nyt vain kuitenkaan ei tule sellaisia mieleen (yli 50-vuotiaita) kuin viisi kappaletta. Jokseenkin jokaisena iltana kuitenkin tanssin ainakin yhden sellaisen kanssa -Kolmilammilla viimeksi. Eräs näistä on jopa ehdoton suosikkini monellakin lavalla. Isäntä sitä tekee vielä paljon enemmän kuin minä. Niitä vanhempia miehiä, jotka tanssivat vain nuorten kanssa en nyt kyllä keksi muita kuin erään Isännän mökkinaapurin ja sitten ne Hämeenlinnan pienten ja tummien vanhemman sukupolven. Kyllä ainakin Kaprit, Joket, Keijot ja muut tanssivat usein keski-ikäisten taitavien ladyjen kanssa.

Ne nuoret naiset (tytötkin) tulevat jokseenkin poikkeuksetta ensin itse hakemaan ja antavat ymmärtää, että olisivat tyytyväisiä, jos heitä haettaisiin. Nuoret sitäpaitsi eivät moiti ja arvostele, kuten muutamat varttuneemmat tekevät.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu