TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssimusiikin tempoja (E.Tuomas 2004-04-21 14:47)

Muunteisuudesta...

Pete P.
2004-04-27 11:23

Nyt vasta tulin lukeneeksi PeteP:n jutun 26.4.2004, jossa hän tarjoaa Boogien askellukseksi:... tanssimme boogieta esim askelein 1-a2--3-a4--5--6-- niin otamme nuo a-askeleet tämän musiikissa kuultavan triolikompin viimeiselle osalle... Olen siis jo yli neljä vuotta tanssinut väärin: 1, 2, 3,a,4, 5,a,6... Vai onko se vain meidän maalaisten omaksuma tapa töyssyttää menemään? (tosin kyllä kaikilla leireilläkin niin on opetettu)

Nuo kaksi boogien askellustapaa eivät eroa toisistaan. Kyse on vain siitä, aloittaako askelluksen triplestepeistä vai ei. Itse olen jivestä johtuen tottunut aloittamaan askelluksen triplestepeistä, jolloin tietysti aloitan laskemisenkin niistä (1-a2--3-a4--5--6--). Ilmeisesti boogiessa ei ole tapana aloittaa laskemista triplestepeistä, jolloin tietysti lasketaan 1--2--3-a4--5-a6--). Ei niissä sinänsä ole mitään eroa. Eroa voisi verrata siihen, aloittaako vaihtoaskelkappaleen tanssimisen nopeilla vai hitailla askelilla (hidas-hidas-nopea-nopea VAI nopea-nopea-hidas-hidas). Käytännössä ei mitään eroa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu