TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssimusiikin tempoja (E.Tuomas 2004-04-21 14:47)

Tanssimusiikki

Pete P.
2004-04-26 17:02

:-O Kaikki muusikot (muut paitsi sinä) sanovat, että foksi on kolmimuunteista!!! *Aina vaan enemmän sekaisin*...

Mielenkiintoista... :) Ehkä olisi paikallaan selvittää mikä on foksia? Sekin kun on vähän tulkinnanvarainen asia. Myönnetään nyt sen verran, että on niitä kolmimuunteisiakin fokseja, mutta kun kerran täytyy yksinkertaistetaa, niin sitten yksinkertaistetaan kunnolla :)

Tuossa juuri äsken autolla ajaessa minulla soi stereoissa Finlandersin levy "Vähän enemmän". Minulle foksia niistä kappaleista ovat ainakin Nappisilmä, Enkelitkin itkee ja Kulkukoira. Nämä kaikki ovat suoria, tasajakoisia (=nelimuunteisia) kappaleita. Nyt kun vauhtiin päästiin, niin luettelenpa tässä ajankuluksi levyn kaikki kappaleet ja sen, onko kappale kolmimuunteinen vai suora, eipähän jää tulkinnanvaraa sovituksille tms. kun tiedetään tarkalleen mistä puhutaan:

1. Sinä (tasajakoinen) 2. Vähän enemmän (tasajakoinen) 3. Tandem Tane (tasajakoinen) 4. Hiljaiset sillat (tasajakoinen) 5. Nappisilmä (tasajakoinen) 6. Jeanette (kolmimuunteinen) 7. Kuumaa huumaa (kolmimuunteinen) 8. Jos saisin sinut minua vasten (tasajakoinen) 9. Enkelitkin itkee (tasajakoinen) 10. Kauniit muistot (tasajakoinen) 11. Kulkukoira (tasajakoinen) 12. Silmät niinkuin mantelit (kolmimuunteinen) 13. Näsäboogie (vaikka nimessä on "boogie", niin siitä huolimatta kappale on tasajakoinen 8-beat)

Poimit (muusikko?)netistä jonkun kirjoittajan lauseen:

Foxi, jota ei soiteta kolmimuunteisesti = Jenkka

Aika ihmellinen väite kirjoittajalta. Siinä mielessä olen samaa mieltä, kuten jo aiemmin kirjoitin, että jenkka on suoraa (ei kolmimuunteista) foksia. Onkohan tuon kirjoittaja ajatellut samaa, mutta vetänyt siitä turhan hätäisen johtopäätöksen? :) Ihan samanlainen totuus on myös se, että humppa on suoraa foksia, jolloin voisin samalla logiikalla sanoa, että foxi jota ei soiteta kolmimuunteisesti on humppaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu