TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kunkkukisa kisailtu... (Suke 2004-04-22 8:59)

"Lapsellisen" yksinkertaista

Krisse
2004-04-25 10:48

Jäin vielä miettimään tätä kilpailujuttua, ja tulin siihen tulokseen, että omasta lapsellisuudestahan se johtuu. Näkökulmakysymys onko se positiivista vai negatiivista. Tunnistaako kukaan muu samoja ilmiöitä itsessään (tai lapsessaan)?

Isommat/osaavammat esikuvat tekevät jotain tosi hienosti... osaisinpa minäkin. Pääsispä tuohon joukkoon mukaan, oppisinkohan minäkin? Tässä vaiheessa siis mennään ensimmäisiin kisoihin häntäpään sijoille räpeltämään ja katsomaan suu auki huippuja. Hengataan laitamilla ja moikkaillaan toiveikkaana omia idoleita... kuulunhan joukkoon, kuulunhan?

Nyt mun vuoro, osaan jo vähän... katsooko kukaan? Tuo meni hyvin, näkikö kaikki? Kato äiti mua, eiks ollu hieno hyppy/kuperkeikka/sukellus? Lapsenomainen esiintymishaluni ei ilmeisesti ole ulkoisen aikuistumisen myötä kadonnut... kivaa tanssia, ja kiva että sitä katsotaan, etenkin silloin kun se itsestäkin tuntuu mukavalta. Lapsena onneksi kukaan ei videoinut niitä loistavia suorituksia, sai paremmin säilytettyä illuusionsa siitä miten hienosti meni ;)

Hei, mä osaan jotain mitä en ennen osannut. Tuntuu kivalta, tahtoo lisää. Muutkin huomas! Tulee kehuja ja kiitosta edistymisestä. Sekin tuntuu kivalta, sitäkin lisää. Alkaa tulla myös kritiikkiä valmentajilta/tuomareilta... ekaksi pännii, mutta mä vielä näytän niille! Harjoittelen lisää, ensi kisassa yritän paremmin. Toisaalta kritiikkikin tuntuu hyvältä, nehän haastaa mua, uskovat että pystyisin parempaankin...

Ja riemujen riemu! Sain palkinnon, jee! Sama se onko se hiihtokilpailulusikka vai tanssikilpailuprenikka, tein parhaani ja sain palkinnon, jipii!

Tässä siis perimmäinen syy siihen miksi kilpailen: en ole koskaan kehittynyt 6-vuotiaan tasoa pidemmälle. Enkä edes tahdo kehittyä.

Kirjoittajan avainsanat: kilpailut

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu