TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kunkkukisa kisailtu... (Suke 2004-04-22 8:59)

En ymmärrä tanssikilpailuja

Elisa
2004-04-22 14:59

....niin tanssi-kuin voimanostokisoissa olen tutustunut tosi mukaviin ihmisiin eri puolelta maata ja saanut elinikäisiä ystäviä ja se on hieno asia se. Harrastus yhdistää.

Varmasti kilpailijoilla on hauskaa. Miksi he sinne kilpailuihin kärsimään tulisivat? Mutta eikö nyt ollut puhe ja puute katsojista ja kommentoijista, eli ihmisistä, jotka olisivat kiinnostuneita kilpailijoista?

Kilpaileminen on hyvä tapa selvittää faktat ja fiktiot. Puhutaan, että se ja se on mainio tanssimaan, mutta vasta kilpailussa selviää todellinen taso. Loppuu luulemiset.

Ei lopu. Jos minua hakee tanssimaan Ville ja Kalle, ja minun on parempi tanssia Villen kanssa kuin Kallen, niin siinä ei auta vaikka Kalle olisi maailmanmestari; minä luulen vahvasti, että Ville on parempi tanssija. Voisipa jopa sanoa, että minä henkilökohtaisesti tiedän, että Ville on parempi tanssija.

Jos tanssikurssille menee alkeisiin, niin miksi mennä jatkokurssille, ellei ole halua oppia tekemään asioita paremmin ja paremmin.

Tanssikurssilla opetetaan tanssimaan, monipuolisesti ja hauskasti. Kilpailuissa käsittääkseni tanssitaan kilpaa. On siinä vissi ero.

Sitäpaitsi, kyllä sellainen seuranta on päällä niin kursseilla kuin lavoillakin, miten itsekukin tanssii.

Ei minulla vaan ole. Menen lavoille tanssimaan, en katselemaan. Jos minua ei haettaisi tanssimaan, en taatusti jäisi pelkästään katselemaan. Tietysti joskus naistentansseissa, kun ei ole tarpeeksi tuttuja haettavia, katselen, ketä hakisin, mutta silloinkin katson enemmän naista: millainen ilme naisella on, miten hänestä pidetään kiinni, saako hän olla hyvässä asennossa, esimerkiksi.

Kerran naistentansseissa hain erästä miestä vain siksi, että kaikilla naisilla oli hänen kanssaan tanssiessaan autuas ilme kasvoillaan. En ymmärtänyt miksi. Mutta heti ensimmäisillä askelilla tajusin, että omille kasvoilleni nousi samanlainen ilme. Sen miehen kanssa tanssiessa tuntui kuin olisi linnunpoikanen pesässään, hänellä oli sellainen tanssiasento ja –ote. Mutta tuskinpa missään tanssikilpailuissa on "Kuka parhaiten saa naisen tuntemaan kuin tämä olisi linnunpoikanen pesässä" –sarjaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu