TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssilavat ja -ravintolat (Elisa 2004-04-05 20:56)

Ravintolahaku, hankalaa

Elisa
2004-04-07 0:32

Kraka: ”Entäpä jos lähivuosina jossain Tikkurilassa olisi tanssilavan ja tanssiravintolan yhdistelmä. Todella suuri parketti ja sen ympärille fiksusti ripoteltuna pöytiä ja baaritiskejä.”

Siis minä en ymmärrä, mikä ilo ja autuus se pöydässä istuminen on. Sujuttaudut tuolin ja pöydän väliin, istut alas, vedät tuolin kunnolla pöytää kohti (jotta tuolisi ei ole edestakaisin kävelevien tiellä), no niin, huh, viimeinkin kaikki hyvin, ahah, nyt tuli joku hakemaan, noustaanpas tästä: mies vetää tuolia taaksepäin, mutta silti on hiukan hankala päästä ahtaasta rakosesta, no, kyllähän se ajan kanssa onnistuu, no niin, nyt ollaan pystyssä ja mies työntää tuolin pöydän alle, puikkelehditaan pöytien välistä parketille, tanssitaan ne kaksi kappaletta, mies saattaa takaisin pöytään, vetää kohteliaasti tuolin esille, sujuttaudut taas tuolin ja pöydän väliin, vedät tuolin kunnolla pöytää kohti, no niin, huh, viimeinkin kaikki hyvin, ahah, nyt tuli joku hakemaan, noustaanpas tästä... Ja niin edelleen.

Mitä vikaa on vanhassa kunnon hakurivissä, jossa tanssinhaluiset ovat selkeästi esillä, josta on helppo hakea, helppo lähteä tanssimaan ja johon on helppo palata ja palauttaa? Minä käytän sen tuolin ja pöydän välissä kompuroimiseen kuluvan ajan mieluummin tanssimiseen.

Olen nyt pari kertaa käynyt tässä Oulun kuuluisassa AA-kerhossa, eikähän siellä kukaan, joka haluaa tanssia, istu pöydässä. Tanssinhaluiset seisoskelevat, ja pöydät ammottavat tyhjyyttään. Sekin tila, jonka suuret pöydät nykyisin vievät, voitaisiin käyttää tanssilattian laajentamiseen.

Korkeasta iästäni huolimatta olen lavoilla uusi. Minulla oli kuitenkin hyvä neuvonantaja heti alussa. Hän sanoi, että sinne riviin pitää vaan mennä ja siellä on vaan seistävä, tuli mitä tuli, kyllä siihen tottuu. Niin tottuikin, ja hyvä siitä tuli!

Kirjoittajan avainsanat: Tanssiravintola, hakurivi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu