TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vapaaehtoisesti vaiko pakosta? (Trickster 2004-03-30 11:43)

Vapaaehtoisesti vaiko pakosta?

Päivi
2004-03-30 14:33

”milloin vienti tuntuu vapaaehtoiselta ja milloin pakolta?”

Ei ehkä ihan suora vastaus kysymykseen, mutta jumalaisimmat viejät tuntuvat toimivan niin, että he vievät kuvion, seuraavat, mihin tämä nainen sen viennin perusteella päätyy ja jatkavat alkaneen liikeradan mukaan luontevasti seuraavaan kuvioon. Näin, toinen toistaan seuraten ja lukien, tanssista tulee rentoa, liikkuvaa ja juohevaa.

”onko vienti liian olematonta vaiko liikaa pakottavaa?”

Väittäisin, että nainen pystyy sopeutumaan ja nauttimaan sekä voimakkasta että kevyestä viennistä jos vienti tulee vartalosta, ei käsistä.

”Kärsittekö jonkinasteisesta stressistä vapaassa viennissä?”

Minä kärsin sovituista kuviosarjoista (=ei vientiä)!

”Onko mahdollinen stressi lisääntynyt vai vähentynyt kilometrien myötä?”

Vaihtelee. Alkuun tietysti jännitti, mutta sain hyvin nopeasti juonesta kiinni, ilman sen kummempia ponnisteluja, enkä ole seuraamisasioilla juuri itseäni sen jälkeen moniin vuosiin stressannut, olen vain luottanut siihen, että luomuseuraamistaitoni on aivan riittävä. Nyt kun olen päättänyt alkaa ihan tietoisesti kehittää seuraamistekniikkaani, ”stressi” on taas lisääntynyt. Toivottavasti se myös jossain vaiheessa helpottaa ja pääsen taas täydellä sielulla nauttimaan mahdollisista uusista taidoistani.

”Onko teillä harjoitteita, joilla stressiä voisi vähentää?”

Tämä ei ole ehkä harjoite, vaan enemminkin ”menetelmä”. Jos huomaan, etten nauti hyvänkään viejän viennistä, huomautan lantionseudulleni, että sillä on lupa rentoutua. Tutumman viejän kanssa toteutan kokonaisvaltaisempaa rentoumista: ajattelen sulautuvani viejään. Näitä poppakonsteja olen siis tarvinnut viime aikoina, kun rentouteni on kadonnut mietittyäni liikaa omaa seuraamistekniikkaani.

Kirjoittajan avainsanat: vienti, seuraaminen, tanssin opettelu, vapaa vienti

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu