TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hidas valssi ja chassé? (Elisa 2004-03-29 11:30)

Hidas valssi ja chassé?

Elisa
2004-03-29 11:30

Voisiko joku tietäväisempi ystävällisesti kertoa, mitä tarkoittaa chassé hitaassa valssissa?

Viime lauantaina minua haki hitaalle valssille ennestään tuntematon mies, talutti lattialle ja kysyi kohteliaasti: ”Englantilaista vai amerikkalaista?”

”E-englantilaista”, minä sopersin ja lisäsin mielessäni pienen sanan: ”kai?” Toivoin hartaasti, että olin valinnut edes suurin piirtein sitä mitä jonkin verran osaan.

No, kyllä me ihan ystävyydessä ja yhteisymmärryksessä tanssimme, kunnes mies teki jotain omituista, ja ennen kuin teki sitä omituista, hän kuiskasi: ”chassé”. Minä pölijä olen kuullut chassésta vain jollakin jiven alkeistunnilla enkä siinä yhtäkkiä keksinyt, miten sitä sovellettaisiin hitaaseen valssiin.

”Väärä jalka”, mies huokasi mutta sopeutti sitten kiltisti askeleensa minun askeleisiini. Vähän ajan kuluttua hän sanoi, että kokeillaanpa sitä chasséta uudelleen, mutta ei se sen paremmin mennyt toistonakaan. Mies selitti, että siinä otetaan pieni lisä(?)askel. Olisin halunnut raahata hänet käytävään opettamaan minulle sen lisäaskeleen, mutta kun olen tällainen ujo ja saamaton, jäi raahaamatta.

Tämä on näitä juttuja, joita tuskin toista kertaa tulee elämässä eteen. Normaalisti olen kiitollinen, jos saan hitaan valssin aikana tanssia edes valssin askeleilla, sillä niin monta etäisesti foksia muistuttavaa askelversiota olen siihen musiikkiin taapertanut. Mutta sarjaan ”ihan kiva tietää” tämä chassé olisi mukava lisä. Joten, hitaan valssin taitajat, kertokaapa, mitä se mies yritti saada minut tekemään.

Kirjoittajan avainsanat: hidas valssi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu