TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
kuka opettaisi? (Mepa 2004-03-10 17:40)

Millainen oli "eka kertasi"?

Pixu
2004-03-12 14:48

Ensimmäiset tanssikerrat lienee lastensuojeluviranomaisten huomaamatta tapahtuneen ollessani 3-4v ja paikkana Ahvenanmaan saaristossa iltamien jälkeen pidetyt tanssit. Täysi vauhti päällä isonsiskon viemänä (vie muuten vieläkin tosi hyvin). Hambovimma sai alkunsa näistä maisemista.

Jatkoa seurasi säännöllisin välein sukulaisten mennessä naimisiin ja onneksi tanssihäiden merkeissä. Tällöin aloin myös tanssiurani naistenhakuilun… ja siitä aiheutuneet traumat olivat kovat.. miten nyt pystynkään hakemaan..hmmm. Ikää n. 10v ja häät olivat hauskat. Lapsia oli kohtuullisesti ja tanssikansaa kivasti paikalla. Isä tanssitti toki, mutta kun paikalla oli melkein itseni ikäiset kaksospojat, eihän mua pidätellyt mikään.. ja sisko yllytti. Hain siis toista pojista. Hän tuli ystävällisesti ja asiallisesti tanssittamaan.. mitähän mahtoi olla.. ehkä valssia. Kaikki sujui loistavasti, kunnes havaitsin ystävällisen siskoni ja muut ’kateelliset’ tytöt naureskelemassa mun rohkeutta. Ko. häiden jälkeen en suostunut vuosiin kuuntelemaan viittauksia häistä ja tanssimisesta poikien kanssa.

Todellisen lavatanssiurani ensimmäiset tanssit olivat ’vähän näiden häiden jälkeen’.. eli 2000 juhannuksena Mäntsälän lavalla. Epätanssillinen tyttöporukka lähti juhannuksen viettoon. Osa tytöistä istui koko illan silmät kauhusta pyöreänä ’karjamarkkinoita’ ihmetellen, toinen osa törötti rivistössä ja tanssi tolkuttomasti (minä mukaan lukien). En sentään tainnut ketään uskaltaa hakea sinä iltana.. paitsi oman seurueen tyttöä jenkalle (sama lehmäparitanssi jatkuu vieläkin toisinaan.. nyt Lindy Hopin merkeissä tosin).

Kirjoittajan avainsanat: Hambo, lindy hop, naistenhaku, Mäntsälä

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu