TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
kuka opettaisi? (Mepa 2004-03-10 17:40)

Millainen oli "eka kertasi"?

Aarre
2004-03-12 12:52

Muistan ekan tansseissakäynnin hyvin. Se oli vappunaattona -68. Olin silloin lukion toisella luokalla.

Minulla oli tuore ajokortti, ja serkkupoika houkutteli kyytimieheksi tansseihin. Isäni autolla lähdettiin. Seppälän halli oli osoite. Ainakin Pohjanmaalta olevat lukijat tietävät missä on/oli Seppälän halli.

Tanssin osaamisesta ei ollut tietoakaan. En muista, mutta uskallan olla varma etten ketään hakenut, kunhan muiden mukana siellä olin ja katselin silmät pyöreinä ympärilleni.

Musiikki oli jotain jumputusta, mutta sen muistan hyvin kun solisti naama venkoillen, vastenmielisti ja oikein sanoja venyttäen aloitti "Punertaa marjat pihlajain". Häntä varmaan inhotti sen ainoan tangon laulaminen, mutta kai se oli Pohjanmaan laki jo silloin, että tangoja pitäisi soittaa.

Loppuun asti oltiin, ja niinpä poislähtöruuhkassa kokemattomana autoilijana kolautin toisen auton perään. Siinä meni poliisia odotellessa ja asiaa selvitellessä koko loppuyö. Ja sitten asia piti selvittää vappuaamuna vielä isälle, huh-huh.

Muistaakseni seuraava tanssikerta oli vasta lukion ja armeijan jälkeen. Siinä välissä olin jo sitten käynyt kansalaisopistossa lavatanssikurssin ja vähän tanhuakin kokeillut.

Varsinaista ekaa hakua en muista, mutta kymmeniä ja kymmeniä tanssireissuja oli sellaisia ettei haettu kertaakaan. Usein pyörittiin p....- ei vaan korttelirallia koko ilta ja poikettiin tansseissa vain loppukahinoissa sitten kun lipunmyynti oli lopetettu.

Kirjoittajan avainsanat: Eka tanssikerta, Pohjanmaa

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu