TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Sanat eivät riitä, tekoja tarvitaan - Naiset rohkeasti hakemaan!!! (Heili (n) 2004-02-21 13:12)

Naiset rohkeasti hakemaan, omalla vuorollaan!!!

Päivi
2004-02-23 20:55

Taas itse omaan viestiini vastaten:

Heili (n): ”Lyhyesti sanottuna haen, milloin huvittaa ja ketä huvittaa. Vaikkei hakuaikaa "annettaisikaan", otan sitä itse. Ja eiväthän nämä "viralliset" hakuvuorot mitään lakeihin verrattavia sääntöjä ja määräyksiä ole. Olen huomannut muutaman muunkin aktiivisen tanssinaisen käyttäytyvän samansuuntaisesti. Kokemukseni ovat olleet pelkästään myönteiset, ja aion jatkaa samaan malliin.” "Vastustajat tietenkin saavat ja heidän pitääkin toimia vakaumuksensa mukaisesti, eli ne naiset, jotka eivät syystä tai toisesta halua hakea kuin yhden tunnin aikana jos silloinkaan, voivat olla hakematta. Ja ne miehet, jotka eivät hyväksy naisten hakua mihin aikaan tanssi-iltaa tahansa, antavat sitten oikeutetusti pakit ja hakevat itse."

Minä: ”Kuinka tässä järjestelmässä voivat puolustaa asemaansa naiset, jotka haluavat kunnioittaa lavan pelisääntöjä eli noudattaa järjestäjän antamia hakuvuoroja? Oletko ajatellut, mitä he saavat lipun hinnan vastineeksi?”

Jatkan: He ovat vielä heikommassa asemassa, kuin nykyisessä systeemissä: nyt tanssimaan pääsyyn ei vaikuta pelkästään miesten hakuvalinnat, vaan myös lavan pelisääntöjä rikkovien naisten toimet.

Naisia on vähemmän, sen on surullinen toisasia. Mutta ei ole reilua, että yhteisiä pelisääntöjä noudattavat kärsivät niitä noudattamattomien rohmujen kustannuksella.

En kannata hakusääntöjen joustamatonta noudattamista, mutta en kannata yhteisten pelisääntöjen säännönmukaista rikkomistakaan. Jotta tällaiselta käyttäytymiseltä vältyttäisiin, naisten virallisia hakuvuoroja pitäisi lisätä!

Visioni: Jos naisten hakeminen miesten haulla räjähdysmäisesti lisääntyy, seurauksena on uusi kuppikuntalaistuminen: ”halutut” miehet alkavat vetäytyä hakija/hakualueen ulkopuolelle ”karkuun” niitä naisia, jotka hakevat miestenhaulla, ja joille eivät, kohteliaisuussyistä, haluaisi antaa pakkeja, ja pikkuhiljaa, miesten pienten vinkkien avulla, ne naiset, joita nuo miehet haluaisivat hakea, siirtyisivät myös sinne samalle erityisalueelle. Tuolla alueella oleskellessaan miehet voisivat hyvällä omalla tunnolla antaa pakit miestenhaulla hakijalle, ollessan ”tauolla”, mutta voisivat kuitenkin hakea niitä daameja, jotka ovat tuolle alueelle löytäneet. Voilá, Kuppikunta on syntynyt!

Kovin kaukaa haettuhan tämä ”visioni” ei ole, saman tapaista, suorituimpien miesten jo lähes ”järjestäytyneeksi” katsottavaa hakualueen ulkopuolelle vetäytymistähän tapahtuu nytkin naisten tunnilla esim. Riutalla.

Kirjoittajan avainsanat: hakeminen, haku, rohmuaminen, miesten haku, naisten haku, naistentunti, naisten tunti, hakuetiketti, lavaetiketti, etiketti, taitava tanssija, sisäpiiri, valikointi, nirppanokka

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu