TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kokemus Elimäen Korian Vilppulan talolta (E.Tuomas 2004-02-13 19:24)

Kokemus Elimäen Korian Vilppulan talolta / Kallioniemi

E.Tuomas
2004-02-14 14:12

"Järjestäjät kiinnittävät erityistä huomiota siihen, että esiintyvät bändit ovat hyviä tanssibändejä."

Näin minäkin olin kuullut ja näin halusin myös uskoa. Sen iltainen bändi olisi kuitenkin kaivannut pientä ohjausta. Ehkäpä mokasin siinä, että puhuin lavaisännälle, joka ei vienytkään tietoa eteenpäin. Olisi tarvinnut itse suoraan orkesterille. Toisaalta en katsonut ensikertalaisena ja sinne harvoin pääsevänä voivani ruveta liikaa neuvomaan.

Eivätkö järjestäjät ole samat kuin kesällä Kallioniemessä? Siellä ainakin hallikais-ilta oli taitamattomasti hoidettu. - Tyydyin tanssimaan foxeja Joel Hallikaisen seteillä ja näin myös muu tanssiyleisö. Kivaa musiikkia se oli, siitä kiitos solistille, ja tiesimme sen luonteeen etukäteen. Tosin moni tanssin harrastaja kaipaa tällöin alku- ja loppuiltaan myös muita rytmejä, jotta ilta olisi nappi.

Vaan mitä teki orkesteri Hallikaisen lähdettyä: Esitti varmaan kaikki foxit ja iskelmät, jotka osasi. Ei auttanut, vaikka yritin toivoa niin hidasta valssia, tangoa kuin jenkkaa. Enkä minä vain itselleni toivonut: Fanit olivat lähteneet ja jäljellä oli kourallinen innokkaita tanssin harrastajia.

Luulen, että moni kokeneenkin näköinen tanssijärjestäjä laiminlyö huolellisen alkupalaverin orkesterin kanssa. Sitä en osaa ajatella, että esimerkiksi nämä kaksi orkesteria eivät osaisi tarvittavia tahtilajeja eivätkä haluaisi palvella palkkansa maksajaa.

Parhaimmillaan tanssijärjestäjä tunnistaa iskelmäuhkan etukäteen, ja jos orkesteri ei ole seuraavaa CD:tään lanseeraava tähti, vaan rehti tanssiorkesteri, musiikin monipuolisuus voidaan varmistaa jo sopimusta tehdessä.

Kirjoittajan avainsanat: Joel Hallikainen, Kallioniemi, Koria, Vilppula, Elimäki

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu