TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vääristelyä (Tangoilija 2004-02-06 17:58)

"Jussin mannetango" ja mannetango

Päivi
2004-02-09 19:45

"Vanhoissa valokuvissa (esim. Reijo Porkan Satumaa-kirja ja joku muukin)olen nähnyt niin nuoren mustalaisparin kuin vanhan valkolaisparin tanssivan katseen suunta "kohti argentiinaa". Olen kuvitellut näin olleen esim. 1940-luvulla."

Mielenkiintoinen havainto!
*Plaraa kirjaa*. Muutaman valkolaisparin samansuuntaisesta katseesta ei kuvan perustella osaa sanoa juuta eikä jaata, lähinnä näyttää siltä että rouva katselee sinne sun tänne, mutta sivun 26 kuvassa saattaisi tosiaan olla kyse tanssiasennosta jossa molempien kasvot on samaan suuntaan. Sivun 40 mustalaispari tanssii kyllä tosiaan ihan selkeästi näin.

"Keinuvat kallistukset"

Tämä on varmaankin niitä juttuja, jotka tulee tanssiin kilometrien myötä. Eli en ole tätä mistään kurssilta kuullut, vaan olen sen vain kokenut näin.

"Minulle uusi asia, sillä olen oppinut tangon olevan horisontaalilinjassa vakaa."

Voimakkaita nousuja ja laskuja ei ole, vaan pehmeää keinuntaa.

"olen oppinut tangon olevan horisontaalilinjassa vakaa. Jussi muistaakseni opettaa (minun tasoryhmässäni eli muutaman tunnin mittaisilla kursseilla) tästä selvästi poikkeavana vain pistopyörintää vastaavan leijupyörinnän."

Musta alkaa pikku hiljaa tuntua, ettei se Jussin nimitys opettamalleen tanssilleen olekaan niin harhaanjohtava!... :)

Kiinnostava olisi päästä kokeilemaan, missä tässä on naisen luontevalta tuntuva oma lantionkäyttö ja milloin se alkaa tuntua liioitellulta (suhteessa minun vientiini tai osaamiseeni)."

Sano vain aika ja paikka! :)

Kirjoittajan avainsanat: mannetango, mustalaistango, tango

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu