TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hidasta foksia rinteessä (Hambi 2004-02-09 13:52)

Hidasta foksia rinteessä

Hambi
2004-02-09 13:52

Lauantaisen Satulinna -sisäänajon jälkeen tuli lähdettyä lasketteleman Lahden suunnalle. Alkutalvesta viisastuneena (rinteet eivät juuri tarjonneet haastetta kaasupullon kokoisten lumilautailijoiden väistelyn lisäksi) mukaan tarttuivat vanhat Telemark-sukset, joilla olen laskenut viimeksi yli viisi vuotta sitten. Ensimmäisen mäen jälkeen olin jo aivan hikinen, kun sukset eivät millään tahtoneet pysyä aloillaan rinteen pinnassa. Vähitellen sitten "paketti" alkoi pysyä kasassa, vauhtia pystyi lisäämään ja hikoilu loppui. Kaakaon jälkeen mieleeni sitten yllättäen tuli sana, jonka kanssa olin koko edellisen illan painiskellut: VASTALIIKE. Laskunautinto lisääntyi huikeasti tämän ahaa-elämyksen jälkeen. Toisin kuin edellisen illan Agents -ryysiksessä, nyt oli reilusti tilaa liitää ja runsaasti aikaa oman kehon liikkeiden tarkkailulle. Hitaankaan foksin nopeiden askeleiden edellyttämälle tasolle en vielä harjoittelussa päässyt, mutta ehkä vielä joskus. Suosittelen lämpimästi tätä tasapainoa, asennon säilyttämistä muuttuvissa tilanteissa ja jalkojen lihasvoimaa kehittävää harjoittelua muillekkin. Lisäksi lajissa saa raitista ilmaa. Muita hyviä tanssia tukevia harrastuksia on esitelty esim. kurppi -nimimerkin aloittamassa säikeessä .

Kirjoittajan avainsanat: foxtrot, harjoittelu, harrastukset, tanssiasento

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu