TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Palstan aihealueet ja selailu (Päivi 2004-01-30 17:22)

Palstan aihealueet ja selailu

Päivi
2004-01-30 17:22

1) Mistä palstan selailutavasta pidät eniten?

a. Aihealueittain ryhmiteltynä
b. Aihealue otsikon edessä
c. Aihealue otsikon jälkeen
d. Ilman aihealuetta

2) Miksi?

Päivi 2004-01-30 17:35 =>

1) c. Aihealue otsikon jälkeen

2) Kirjoituksen taso hakemistopuussa on helpompi nähdä, jos linkitetty otsikko on ensin. Jos lihavoitu/lihavoimaton asiasana on ennen otsikkoa, sisennykset tuntuvat äkkisilmäyksellä pomppivan miten sattuu.
Koska luen lähes kaikki jutut, käytän tosi harvoin aihealueittain ryhmittelyä, mutta se on hyvä kuitenkin olla olemassa.

Eal 2004-01-30 17:45 =>

1) d.

2) Aito ja alkuperäinen

Objection 2004-01-30 18:31 =>

1) d.

Jos vaan aika riittää, niin tämä on minulle sopivin.

Murphy 2004-01-30 18:50 =>

1) d.

2. totuin vanhaan systeemiin ja lajittelen jutut päässäni jo etukäteen joiden otsikkoa klikkaan paljolti kirjoittajan ja otsikon, en niinkään aiheen mukaan. Tässä yhteydessä uskallan sanoa että varmaan niin moni tekee minun nimimerkkini nähdessään, oli juttuni minkä otsikon alla tahansa niin lukija tietää mitä on odotettavissa ja ohittaa sen tai lukee sen. Myös tässä samalla sanon kun sain puheenvuoron että tiedän itsekin kirjoittavani juttuja jotka eivät ole tämän palstan alkuperäinen idea ja mikäli ne ärsyttää tai on ehdotuksia jostakin toisesta foorumista niin lähettäkää palautetta, olen karaissut itseäni kohtaamaan myös negatiivista vastetta, sehän on kaiken oppimisen edellytys.

4711 2004-01-30 19:43 =>

1) d

2) Haluan ikäänkuin varmistua, ettei mitään mielenkiintoista jää väliin. Se käy helpoimmin näin, kun lukemani otsikot värjäytyvät. Mutta sen olen kyllä huomannut, että mielenkiintoisia vastauksia jää väliin, jos seuraa vain tämän päivän artikkelit eli kaikki tämän päivän kirjoitukset eivät kirjaudu tähän päivään vaan niitä jää "piiloon" edellispäivän tai vieläkin edellisten päivien ketjujen perään.

Ja kyllähän minusta olis kiva, jos aluelajittelu vielä toimisi, mutta en kehtaa olla kovin vaatelias.

Julia 2004-01-31 4:49 =>

1) D.

2) Selaan otsikoiden/nikkien perusteella ne mitkä haluan lukea. Ei mitään ongelmia.

MLeena 2004-01-31 10:11 =>

1) d

2) Samaa mieltä minäkin, yritän ainakin vilkaista kaikki viestit (lukemisen päätän ensivilkaisun perusteella: pitkät juupas-eipäs -ketjut jäävät väliin, samoin ilman kappalejakoa kirjoitetut pitkät tekstit). Tietysti työmatkojen tms aikana saattaa jäädä muutama päivä kokonaan lukematta.

Kertova otsikko on minusta tärkeä ja mielestäni sitä pitää vaihtaa myös ketjussa, jos asia etenee alkuperäisestä.

Tanssipaikkakohtainen haku on tarpeellinen, miksei myös esiintyjäkohtainenkin.

Trickster 2004-01-31 10:25 =>

Kyllä se alkuperäinen d -vaihtoehto tuntuu näin jälkikäteen ajateltuna paremmalta. Miksi laittaa erillisiä karsinoita kun niiden ovia pitää olla koko ajan avaamassa?

Tapani 2004-01-31 13:53 =>

Mielenkiintoista että kaikki vastanneet ovat halunneet lukea palstaa ilman aihealueita vaikka Matin tietojen mukaan aiheittain lajiteltua hakemistoa kuitenkin käytetään, puutteistaa huolimatta. Ehkä sellaiset, jotka vastaavat tälläisiin kyselyihin ovat enimmäkseen palstaa aktiivisesti seuraavia jotka joko lukevat kaiken tai tuntevat jo kirjoittajat niin hyvin että voivat lukea tai jättää lukematta nimimerkin perusteella. Tälläisille lukijoille aihealueista ei luonnollisestikaan ole paljoa hyötyä.

Pia M 2004-01-31 14:02 =>

d.)

Harvemmin katselen aihealuetta ollenkaan. Lieneekö syy siinä, että itse kirjoitan niin paljon "pulinaa" :-)

Kristiina 2004-02-02 12:51 =>

1) d.

2) Sopii tällaiselle pikalukijalle, helppo jättää koko "oksa" lukematta, jos ko. aihe ei kiinnosta.

Talvikki 2004-02-02 13:20 =>

Pulinaahan täällä suurin osa kirjoituksista kuitenkin on ryhmittelyistä huolimatta. Itselleni suurin anti on ollut "henki" tanssiasian puolesta. No, onhan tässä tietysti tullut synkooppi ja seepratkin tutuiksi.

Tiuku 2004-02-02 13:08 =>

b aihe sanana edessä.

hmm...ajatellessani asiaa, skippaan koko aihealueen ja luen artikkeleita aivan kuin ilman aihealuetta. Joskus jätän jotain lukematta ryhmittelyn vuoksi esim. tanssipaikka joka on jossain... eli siis voisin käyttää tapaa ilman aihealuetta :)

Manjaana 2004-02-02 13:49 =>

Olen käyttänyt vaihtaria b, enkä nyt osaa sanoa miksi.., kävin testaamassa muut ja eivät olleet huonoja nekään..

Pixu 2004-02-02 13:58 =>

1) d.

2) Vanhasta tottumuksesta on vaikea päästä eroon. Kun artikkelia on lukemassa, näkee tietysti saman säikeen muissa artikkeleissa aihealueen perässä. Se riittää mulle. Harvoin edes ajattelen aihealuetta ennen kuin omaa artikkelia kirjoittaessani täytyy. Onneksi oletus on olemassa.

Vinorosso 2004-02-02 14:37 =>

Tässä olen jo vuosia lueskellut enenevässä määrin tätä niin kovin mielenkiintoista keskustelupalstaa sekaisin eri tyyleillä. Nyt menetelmäni on vaihtoehto D. Tästä kai tämä mukaantulo kirjoitellenkin nyt alkaa, vaikutti kai viikonlopun kelikin niin, että tämä tanssi on otettava tosi vakavasti.

Hambi 2004-02-02 15:14 =>

Vaihtoehto d, koska valitsen luettavani ensisijaisesti otsikon perusteella, joskus myös kirjoittajan perusteella. A-vaihtoehtoa en ole vielä opetellut käyttämään, mutta se vaikuttaa erittäin hyvältä pitkähkön (pitempi kuin viikonlopu) poissaolon aiheuttaman lukemattomien viestien tulvan purkuun.

Kirjoittajan avainsanat: Aihealue, selailutapa, artikkeli, hakemisto

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu