TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Talvikki 2004-01-15 9:04)

Parinvaihdosta kursseilla -- asenne ja tunnelma

Kevytkenkä
2004-01-22 18:07

Olen käynyt Suomessa, sanoisinko kymmenillä eri tanssikursseilla. Viisi kertaa olen ollut Aaltosten sunnuntai-illan kursseilla. Ne ovat olleet yliveto käymistäni tanssikursseista.

Aina tästä edespäin, jos työnantajan komennukset osuvat sunnuntain aikoihin Oulun tienoille (välille Jyväskylä-Rovaniemi), ilman muuta suuntaan iltamenoni Valolle. Ne tanssi- kurssit voittavat jopa normaali tanssi-illat, niin paljon niistä saa tanssinautintoa ja liikunnan iloa. Se on aivan sama onko miehiä vai naisia enemmän vaihtosysteemi pelaa niin hyvin, etten läheskään vastaavaan ole nähnyt päästävän millään muulla käymistäni tanssikursseista.

Hyvät tanssinopettajat ympäri Suomenniemeä menkää exursiolle Ouluun. Ilmeisesti siellä käy muitakin tanssinopettajia, sillä jotku tanssijoista ovat tosi huippuja. Sekin on vielä hieno asia, että tanssitaitosi saa olla olematon tai huippu, silti homma pelaa. Vaihtorytmi on sellainen, että huonompaankaan tanssijaan ei ehdi kyllästyä ja vaikka olisi kuinka hyvä tanssija tahansa jossakin vaihdossa tulee vielä sinuakin etevämpi tanssija kohdallesi ainaskin tanssija, joka osaa erillaisia kuvioita, askelluksia ja asioita kuin sinä itse ja opit niitä siinä samassa. Kaikki oppivat toinen toisiltaan ja imevät uusia vaikutteita. Oppimisnopeus on huipussaan klo 17 aloittanut aloittelija on jo klo 22 melkoinen mestari. Näin ei tapahtuisi, jos vaihtorytmi ei pelaisi sujuvasti.

Ei mitään yhden paikan kehumista, mutta haluaisi, että myös muualta Suomesta otettaisiin oppia Oulusta ja myös muiden paikkakuntien tanssikursseilta saisimme samanlaisia tanssinautintoja.

Ei ylistystä, ei kateutta, ei mustasukkaisuutta , vaan kaikki yhteisen tanssiasiamme hyväksi.

Seuraavaa Oulun komennusta odottava.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu