TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Talvikki 2004-01-15 9:04)

Parinvaihdosta kursseilla -- asenne ja tunnelma

Elisa
2004-01-22 14:28

Onko vaikea arvata kummalla kurssilla tytöillä oli parempi mieli.

Ei ole yhtään vaikea arvata. Mutta painottaisin edelleen sitä, että Aaltosten kursseilla käy paljon miehiä. Maanantain ja torstain, siis ns. perinteisten paritanssien kursseilla on usein jopa miesenemmistö. Ja kun jenkkitansseissa on kauden alkuryysis ohi, sielläkin on tosi paljon miehiä. Voi olla, että on tuo Viivin aiemmin kuvaama sata henkilöä (buggilla on varmasti enemmänkin), ja vain pari kolme tyttöä joutuu aina vuorollaan odottamaan paria.

Eli ilmeisesti myös miehet viihtyvät silloin kun naiset viihtyvät.

Joku, olikohan Leppee Kännilakki, ihmetteli taannoin jossakin kirjoituksessaan sitä, että Oulun seudulla on poikkeuksellisen paljon tanssivia miehiä. Aaltosethan hallitsevat Oulun ja vissiin koko Pohjois-Suomen tanssinopetusta, ei siitä mihinkään pääse. Eli jos mitä poikkeamaa muuhun maahan on, niin heidän kunniakseen se on laskettava.

Nyt minun on lopetettava tämä kehuminen, tai Matti heittää minut kohta ulos tältä palstalta. Mutta tämä ei todellakaan ole maksettu mainos, päin vastoin, maksan itse edelleen Aaltosille lähes joka viikko opetuksesta. Minulla vain ei ole juurikaan kokemusta muista tanssikouluista, joten tällä palstalla kirjoitetut jutut, joissa naisia halvennetaan, tuntuvat aivan kauheilta. Aaltosten tunneilla tunnelma on aina positiivinen, oli sukupuolijakauma mikä tahansa.

Mutta varmasti on myös paljon muitakin hyviä tanssikouluja – en tiedä, miksi ihmiset ovat nihkeitä niistä kertomaan. Peräsin niitä kokemuksia jo ensimmäisessä kirjoituksessani tästä aiheesta. Olisiko syy siinä, että tänne kirjoittavat ovat suurelta osin niitä edistyneimpiä, ehkä joukossa on paljon myös kilpailuihin treenaavia, ja he harjoittelevat vakituisen parin kanssa. Tai sitten toinen ryhmä saattaa olla sellainen, että he eivät enää niinkään harjoittele vaan käyvät lavoilla.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu