TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikaalisten tanssileiri (Talvikki 2004-01-15 9:04)

Parinvaihdosta kursseilla

Titari
2004-01-17 20:50

"Uskovatko miehet jo osaavansa, vai pelkäävätkö nolaavansa kursseilla itsensä"

Olen itse mies ja minun tuttavapiirissäni on miehiä jotka kokevat tanssikurssit kyllä mielenkiintoiseksi, kehuvat kyllä tanssia, kun näkevät hyvin tanssivia pareja ja toisaalta pitävät sitä vähän hömppänä hommana. Sitten olen kuullut, kun miehet puhuvat keskenään, kuinka tanssi on vain välivaihe eli alkulämmittely, ei sitä kannata opetella sen enempää, sänkyynhän kaikki tähtää. Mun käsitys on, että monet miehet tulisivat kurssille, mutta pelkäävät mitä kaverit sanoo "mitä olet sä tanssikurssilla, olet sä homo vai mikä", heillä ei itsetunto kestä, ei uskalleta poiketa kavereista.

"Kertokaa miehet mikä oli tärkein vaikuttaja, joka sai teidät innostumaan tanssista"

Itselläni on jo varhaisesta nuoruudesta, heti rippikoulun jälkeen ja vähän ennen alkanut tanssiharrastus, kuulun varmaan jo vaarikerhoon ja harrastin paritansseja pitkään, kunnes 70-luvun lopulla tuli ensimmäinen lavakuolema ja harrastus jäi vähäksi aikaa vähäiseksi, mutta ei kokonaan, onneksi. Sitten uuden lavatanssitulemisen myötä aloitin uudelleen ja lähdin kursseille ja takaisin lavoille, pois ravintoloista, mitä nyt joskus talvisaikaan eksyy käymään jossain ravintolassa.

Tärkein vaikuttaja kursseille lähtemiseen oli se, kun näin niitä hyvin tanssivia pareja jotka tanssivat todella kauniisti tönimättä toisia ja tietysti myös nämä "jenkkitanssit", niitä kun ei oikein pysty katselemalla imuroimaan omalle kovalevylle.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu